+370 691 63000 sonata@psichologijosmokykla360.lt

Mokymosi moduliai

Mokymai vyksta nurodytomis tvarkaraštyje datomis nuo 17.30 - 20.30val.

Asmenybės psichologija Asmenybės psichologija 19 temų2018-09-27 - 2019-02-20 PlačiauSuskleisti

C. G. Jung analitinė psichologija. Sąmonės ir pasąmonės pasimatymas sapne

2018-09-27Inga Bogdzevičienė

Seminarų metu akademinę asmenybės teorijų kalbą versime į pritaikomą, teikiančią praktinę naudą - gilesniam savęs ir kitų pažinimui. Gvildensime svarbius būties klausimus, sudėliosime visaverčio žmogaus gyvenimo aspektus. Mokymai labiausiai tiktų nerimaujantiems, siekiantiems tobulumo ar stokojantiems motyvacijos, ieškantiems savo egzistencijos šaknies ir norintiems suvokti savo vidinę esmę. Seminarų metu ir per praktines namų užduotis turėsite galimybę tapti labiau visapusiškesniais, gyvybingesniais, lankstesniais, išplėsite savo įžvalgų lauką.

  • Asmenybės tipologija: sąmonės ir pasamonės nuostata, interesų kryptis, funkcijų ypatybės (8 pagrindiniai tipai).
  • Kolektyvinės pasąmonės archetipai ir jų poveikis sąmonei.
  • Individuacija: Mana-asmenybė.
  • Sapnų žemėlapis: išplečiantis sąmoningumas.


Savęs pažinimas taikant asmenybės savybių kvadrantą: asmenybės stiprybės ir silpnybės

2018-10-02Aurelija Ananjevaitė

Užsiėmimo metu dalyviai geriau pažins savo jausmų pasaulį ir supras, kodėl jiems ar aplinkiniams kyla panikos atakos ar pykčio, isterijos priepuoliai. Išmoks panaudoti Asmenybės savybių kvadrantą ne tik tam, kad geriau pažintų savo stiprybes ir silpnybes, bet ir kad sugebėtų užmegti ryšį su įvairiais žmonėmis bei atras būdus, kurie stiprintų jų pasitikėjimą savimi, lengvintų sprendimų priėmimą ir harmonijos kūrimą savo gyvenime. Rekomenduojama dalyvauti visiems, kurie nori suprasti, kaip savo silpnybes paversti privalumais ir įgyti didesnį pasitikėjimą savimi.

  • Asmenybės savybių kvadrantas, padėsiantis suprasti, kodėl vieni žmonės tokie artimi, o kiti taip stipriai erzina.
  • D. G. Burns išskirtos mąstymo klaidos, kurios turi įtakos sprendimo priėmimams.
  • Veiksniai, turintys įtakos mūsų pasitikėjimui savimi.
  • Harmonijos svarba kiekvieno iš mūsų gyvenime ir kaip ją atrasti.


Iš pelenų į svaiginančią sėkmę - charakterio analizė, remiantis pasaka ,,Pelenė” (I dalis)

2018-10-04Salva Marcinkevičienė

"Pažink save ir kitą per pasaką". Kiekvienoje pasakoje herojus ne tik susiduria su iššūkiu, bet ir jį nugali. Pasakų analizė leidžia pabūti vieno ar kito herojaus kailyje, ,,pasimatuoti” jo gyvenimo scenarijų, surengti ,,pasakišką” pasitarimą, rasti pagalbos būdus. Tyrinėdami pasakas, pasižiūrėsime iš šono į savo ar klientų gyvenimo scenarijus. Ieškosime kaip juos pakeisti, jei jie tapo nebeefektyvūs ar destruktyvūs.

  • Ką ji žinojo tokio, ko nežinau aš?
  • Kodėl ją užjaučia viso pasaulio skaitytojai?
  • Kaip susiformuoja Pelenės tipo charakteriai?
  • Įvertinimo ir nuvertinimo svarba mūsų gyvenime.
  • Brolių/ seserų santykiai.


A. Adler individualioji psichologija ir gyvenimo stilius. Kaip išdrįsti nepatikti? (I dalis)

2018-10-23Jolita Narkevič

Alfredo Adlerio teorija pasižymi prastumu ir praktiškumu, praplečia supratimą apie žmones ir jų santykius. Individualiosios psichologijos idėjos ir metodai universaliai taikomi įvairioms problemoms spręsti įvairiose gyvenimo srityse. Klausydami pagrindinių teorijos aspektų ir atlikdami praktines užduotis mokymų dalyviai turės galimybę geriau pažinti save, pajusti savo išskirtinumą ir vertę, suprasti savo poreikius ir norus, pagerinti tarpasmeninius santykius. Mokymai skirti Jums, norintiems drąsiau ir atviriau reikšti savo mintis ir jausmus, trokštantiems suprasti ir pasitikėti savimi, gerinti savo gyvenimo kokybę, bandantiems keisti įprastinį elgesį efektyvesniu ir pritaikyti jį realiame gyvenime – Čia ir Dabar.

  • Alfredas Adleris (Freudo mokinys) jo individualioji psichologijos teorija.
  • Esminiai asmenybės poreikiai pagal Adlerį. Kas atsitinka, kai negalime priklausyti kokiai nors grupei ar negalime būti reikšmingu ir galinčiu? Menkavertiškumo komplekso įtaka žmogaus elgesiui. 
  • Praktika: klausimynas „Kas esu?“; piešinys „Pyragas“.


Kaip atpažinti manipuliuotoją - charakterio analizė, remiantis pasaka ,,Raudonkepuraitė” (II dalis)

2018-11-07Salva Marcinkevičienė

"Pažink save ir kitą per pasaką". Kiekvienoje pasakoje herojus ne tik susiduria su iššūkiu, bet ir jį nugali. Pasakų analizė leidžia pabūti vieno ar kito herojaus kailyje, "pasimatuoti" jo gyvenimo scenarijų, surengti "pasakišką" pasitarimą, rasti pagalbos būdus. Tyrinėdami pasakas, pasižiūrėsime iš šono į savo ar klientų gyvenimo scenarijus. Ieškosime, kaip juos pakeisti, jei jie tapo nebeefektyvūs ar destruktyvūs.

  • Kaip manipuliuotojai atpažįsta savo aukas?
  • Kuo jie (manipuliuotojai) mus taip traukia?
  • Ką daryti jei supratau, kad manimi manipuliuojama?
  • Kaip aš galiu atpažinti manipuliuotoją?


A. Adler individualioji psichologija ir gyvenimo stilius. Kaip išdrįsti nepatikti? (II dalis)

2018-11-08Jolita Narkevič

Alfredo Adlerio teorija pasižymi paprastumu ir praktiškumu, praplečia supratimą apie žmones ir jų santykius. Individualiosios psichologijos idėjos ir metodai universaliai taikomi įvairioms problemoms spręsti įvairiose gyvenimo srityse. Klausydami pagrindinių teorijos aspektų ir atlikdami praktines užduotis mokymų dalyviai turės galimybę geriau pažinti save, pajusti savo išskirtinumą ir vertę, suprasti savo poreikius ir norus, pagerinti tarpasmeninius santykius. Mokymai skirti Jums, norintiems  drąsiau ir atviriau reikšti savo mintis ir jausmus, trokštantiems suprasti ir pasitikėti savimi, gerinti savo gyvenimo kokybę,  bandantiems keisti įprastinį elgesį efektyvesniu ir pritaikyti jį realiame gyvenime – Čia ir Dabar.

  • Žmogaus gyvenimo stilius ir tikslas - lyg psichologinis žmogaus piršto antspaudas. Kada ir kokiu būdu formuojasi žmogaus gyvenimo stilius?      
  • Kas nulemia žmogaus elgesį: priežastys (ankstesni įvykiai) ar tikslai (numatomi rezultatai)? 
  • Praktika: Vaizduotės pratimas ir klausimynas „Vieta pasaulyje“; klausimynas „Praeities - dabarties -  ateities saitai. "


Sielos ir kūno dialogas - charakterio analizė, remiantis pasaka ,,Varlė karalienė” (III dalis)

2018-11-15Salva Marcinkevičienė

"Pažink save ir kitą per pasaką". Kiekvienoje pasakoje herojus ne tik susiduria su iššūkiu, bet ir jį nugali. Pasakų analizė leidžia pabūti vieno ar kito herojaus kailyje, ,"pasimatuoti" jo gyvenimo scenarijų, surengti ,"pasakišką" pasitarimą, rasti pagalbos būdus. Tyrinėdami pasakas, pasižiūrėsime iš šono į savo ar klientų gyvenimo scenarijus. Ieškosime kaip juos pakeisti, jei jie tapo nebeefektyvūs ar destruktyvūs.

  • Apie ką mums šneka kūno simptomai?
  • Valdingo tėvo ar motinos įtaka charakterio formavimuisi.
  • Ribos tėvų ir suaugusių vaikų santykiuose.
  • Savojo AŠ atstatymas po traumos.


16 asmenybės tipų: jų atpažinimas ir geresnių santykių sukūrimas 

2018-11-20Tatjana Andrejeva ir Julija Stankevičiūtė

Teoriją pateikiame lengvai ir žaismingai, remiantis praktiniais pavyzdžiais, nedidelėmis užduotimis ir diskusijomis. Pažadame smagią savęs ir kitų pažinimo kelionę. Prieš mokymus kiekvienam dalyviui dovanojame galimybę atlikti online testą (2 žmonėms). Mokymų metu susipažįstate su savo ir dar vieno Jums artimo žmogaus asmenybės tipu. Turite progą sužinoti ir atsakyti į klausimus, kodėl jis (ji) elgiasi būtent taip? Kokia veikla jam (jai) labiausiai tinka? Ką reikia žinoti, kad turėti puikius santykius su juo (ja)?

MBTI yra lengvai suprantamas ir praktikoje pritaikomas įrankis, nereikalaujantis jokio išankstinio pasiruošimo. Laukiame kiekvieno, norinčio labiau pažinti save ir kitus.

  • Kas yra MBTI? Tipologijos praktinė nauda.
  • Asmenybės tipų iššifravimas pagal skirtingas funkcijas: bendraujantis-uždaras, praktiškas-kūrybiškas, logiškas-emocionalus, planuojantis-lankstus.
  • Jūsų asmeninio tipo nustatymas ir supažindinimas su rezultatais.
  • 16 tipų unikalus "kodas": bendros tipų charakteristikos.
  • Darbo pobūdis, tinkantis skirtingiems tipams.
  • Skirtingi tipai santykiuose.


“Meilės menas”, “Pabėgimas iš laisvės” ir “Turėti ar būti” principai pagal E. Fromm’ą

2018-11-27Inga Bogdzevičienė

Seminarų metu akademinę asmenybės teorijų kalbą versime į pritaikomą, teikiančią praktinę naudą - gilesniam savęs ir kitų pažinimui.  Gvildensime svarbius būties klausimus, sudėliosime visaverčio žmogaus gyvenimo aspektus. Mokymai labiausiai tiktų nerimaujantiems, siekiantiems tobulumo ar stokojantiems motyvacijos, ieškantiems savo egzistencijos šaknies ir norintiems suvokti savo vidinę esmę. Seminarų metu ir per praktines namų užduotis turėsite galimybę tapti labiau visapusiškesniais, gyvybingesniais, lankstesniais, išplėsite savo įžvalgų lauką.  

  • Žmogaus gyvenimą lydinčios dichotomijos:  gyvenimo ir mirties priešinimas, siekimas save visiškai realizuoti, noras išsaugoti savo unikalumą ir susieti save su kitu.
  • Žmogaus laisvė – kitų išnaudojimas savo vertybėms siekti, komformizmas, destruktyvumas, pozityvi auginanti laisvė. 
  • Egzistenciniai poreikiai: ryšių užmezgimo poreikis, savęs įveikimo poreikis, šaknų poreikis, identiškumo poreikis, požiūrių sistemos poreikis.
  • Charakterio tipai ir būdas mylėti: Imantis, Eksploatuojantis, Kaupiantis, Rinkos, Produktyvusis.


Kodėl perdėtas rūpinimasis artimaisiais veda link depresijos - charakterio analizė, remiantis pasaka,,Sesutė Alionuška ir broliukas Ivanuška" IVd.

2018-12-12Salva Marcinkevičienė

"Pažink save ir kitą per pasaką". Kiekvienoje pasakoje herojus ne tik susiduria su iššūkiu, bet ir jį nugali. Pasakų analizė leidžia pabūti vieno ar kito herojaus kailyje, ,,pasimatuoti” jo gyvenimo scenarijų, surengti ,,pasakišką” pasitarimą, rasti pagalbos būdus. Tyrinėdami pasakas, pasižiūrėsime iš šono į savo ar klientų gyvenimo scenarijus. Ieškosime kaip juos pakeisti, jei jie tapo nebeefektyvūs ar destruktyvūs.

  • Prikausomybė ir netiesioginė priklausomybė – kas tai?
  • Odė agresijai.
  • Netiesioginės priklausomojo asmenybės tipo baimės.
  • Jėgos trikampiai santykiuose.


Kaip atrasti gyvenimo prasmę ten, kur jos nėra? V. Frankl ir logoterapija

2018-12-13Inga Bogdzevičienė

Seminarų metu akademinę asmenybės teorijų kalbą versime į pritaikomą, teikiančią praktinę naudą - gilesniam savęs ir kitų pažinimui.  Gvildensime svarbius būties klausimus, sudėliosime visaverčio žmogaus gyvenimo aspektus. Mokymai labiausiai tiktų nerimaujantiems, siekiantiems tobulumo ar stokojantiems motyvacijos, ieškantiems savo egzistencijos šaknies ir norintiems suvokti savo vidinę esmę. Seminarų metu ir per praktines namų užduotis turėsite galimybę tapti labiau visapusiškesniais, gyvybingesniais, lankstesniais, išplėsite savo įžvalgų lauką.  

  • Prasmės ieškojimas - svarbiausia jėga žmogaus gyvenime.
  • Nerimas, laisvė, galimybės ir atsakomybė - gyvenimo sudedamosios dalys.
  • Savęs transendencija – ne savirealizacija.  Tai žmogaus siekis išsiveržti už savo ribų – matyti prasmę toliau nei egzistuoja jis pats.
  • Egzistencinis vakuumas (nuobodulys, abejingumas, vidinė tuštuma, beprasmybė).
  • Dvasingumas -  atsakingo žmogaus būtis ar  dvasinis nesąmoningumas?
  • Įvadas į Logoanalizę. 


Asmenybės psichologinio įvertinimo būdai arba ką ir kiek apie mus gali pasakyti testai?

2019-01-03Dr. Liana Brazdeikienė

Paskaitų dalyviai susipažins su psichologinio įvertinimo moksliniais principais, terminologija,  sužinos, kokiomis prielaidomis yra paremtas testų kūrimas, kokios yra testų rūšys, kokie testai yra “geri”, kokias ir kaip turėtume daryti išvadas iš testo rezultatų. Bus apžvelgti ir išbandyti projekciniai testai, sužinota, ko turėtume vengti interpretuodami projekcinius testus.

  • Kas yra psichologinis vertinimas ir kokią vietą jame užima testai? Kodėl reikia žinoti apie testus? Gero testo požymiai: mokslas ir pseudomokslas.
  • Asmenybė ir elgesys: požiūriai ir įvertinimas.
  • Intelektas ir gabumai: sampratos ir matavimas.
  • Kaip projekciniai testai naudojami psichologiniame įvertinime?


Asmenybės pažinimas pagal geštalt terapiją

2019-01-08Violeta Liaugminienė

Šie mokymai pirmiausiai  padės geriau susipažinti su savimi. Geštalto technikos padedės labiau susivokti, kodėl modeliuojame savo gyvenimą tam tikru būdu, paskatins kūrybiškai prisitaikyti, o ne pasyviai gyvenime adaptuotis. Šiuos mokymus rekomenduočiau kiekvienam, kuris myli save ir nori prasmingesnio, įdomesnio, pilnesnio gyvenimo.

  • Susipažinimas su Geštalto terapijos technikomis, kurios padeda: pažininti save, atmesti asmenybę varžančius stereotipus ir priimti anksčiau atstumtas savasties dalis, įsisamoninti savo pojūčius, emocijas, jausmus, elgesį ir poreikius, būti “čia ir dabar”, išsilaisvinant iš užstrigimo nuolat gyvenant praeitimi ar svaičiojant apie ateitį, turėti harmoningą kontaktą su savimi ir aplinka, prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą.
  • Asmenybės funkcijos pagal Geštalt teoriją: fukcija, asmenybė, ego. Kodėl svarbu jas pažinti? Kokios sutrikusių funkcijų pasekmės žmogui? Kokie signalai tai parodo?  


“Paradoksas, bet kai priimu save tokį, koks esu, aš keičiuosi”. Carl R. Rogers asmenybės teorija

2019-01-15Inga Bogdzevičienė

Seminarų metu akademinę asmenybės teorijų kalbą versime į pritaikomą, teikiančią praktinę naudą - gilesniam savęs ir kitų pažinimui.  Gvildensime svarbius būties  klausimus, sudėliosime visaverčio žmogaus gyvenimo aspektus. Mokymai labiausiai tiktų nerimaujantiems, siekiantiems tobulumo ar stokojantiems motyvacijos, ieškantiems savo egzistencijos šaknies ir norintiems suvokti savo vidinę esmę. Seminarų metu ir per praktines namų užduotis turėsite galimybę tapti labiau visapusiškesniais, gyvybingesniais, lankstesniais, išplėsite savo įžvalgų lauką.  

  • Fenomenologinis laukas. Individuali žmogaus orientacijos sistema ir subjektyvi realybė. 
  • Savastis ir įsisąmonintos charakteristikos (aš protingas, mylintis, rolės). 
  • Kongruentiškumas. AŠ koncepcijos ir organizmas.
  • Elgesio motyvas – savęs aktualizavimas. Motyvuoti jau vien tuo, kad gyvename? 
  • Pozityvaus dėmesio poreikis – AŠ koncepcijos vystymasis, aplinkos veiksnių įtaka – kūdikystė, bendravimas su svarbiais žmonėmis.
  • Nerimas, gynybos, suvokimo iškraipymas, vidiniai konfliktai ir visavertiškai funkcionuojantis žmogus (5 kryptys).

 



Emocinė branda - charakterio analizė, remiantis pasaka ,,Lydekai paliepus, man panorėjus” (V dalis)

2019-01-17Salva Marcinkevičienė

"Pažink save ir kitą per pasaką". Kiekvienoje pasakoje herojus ne tik susiduria su iššūkiu, bet ir jį nugali. Pasakų analizė leidžia pabūti vieno ar kito herojaus kailyje, ,,pasimatuoti” jo gyvenimo scenarijų, surengti ,,pasakišką” pasitarimą, rasti pagalbos būdus. Tyrinėdami pasakas, pasižiūrėsime iš šono į savo ar klientų gyvenimo scenarijus. Ieškosime kaip juos pakeisti, jei jie tapo nebeefektyvūs ar destruktyvūs.

  • Emocinė branda. Atsiskyrimas. Iniciacija. Kas tai? Ir kam to reikia? 
  • Ar tikrai negalima visa gyvenimą nugyventi šiltai ir laimingai ant krosnies? 
  • Kaip užauginti suaugusįjį?
  • Kada geriausias laikas išeiti iš tėvų namų?


Poros santykiai ir skeletai spintoje, remiantis animaciniu filmu ,,Šrekas” (VI dalis)

2019-01-31Salva Marcinkevičienė

"Pažink save ir kitą per pasaką". Kiekvienoje pasakoje herojus ne tik susiduria su iššūkiu, bet ir jį nugali. Pasakų analizė leidžia pabūti vieno ar kito herojaus kailyje, ,,pasimatuoti” jo gyvenimo scenarijų, surengti ,,pasakišką” pasitarimą, rasti pagalbos būdus. Tyrinėdami pasakas, pasižiūrėsime iš šono į savo ar klientų gyvenimo scenarijus. Ieškosime kaip juos pakeisti, jei jie tapo nebeefektyvūs ar destruktyvūs.

  • Gyvenimas poroje: iššūkiai ir nauda.
  • Kaip gimsta savastis?
  • Odė vienatvei.
  • Asmenybės šešėlis. Ar aš jį turiu?
  • Mano vidinio teatro aktoriai.
  • Kaip šnekėti, kad mane girdėtų.


Asmens sutrikimų ir elgesio stilių pažinimas geresniam žmonių supratimui (I dalis)

2019-02-05Dr. Viktorija Tarozienė

Nuo Antikos laikų žmogiškosios prigimties tyrėjai ir mąstytojai bando suklasifikuoti žmones pagal vyraujančius ir panašius būdo bruožus. Paskaitų metu pateiksiu šių laikų, mokslo tyrimais pagrįstą asmenybių tipų ir sutrikimų klasifikaciją. Ši informacija galėtų būti įdomi tiems, kas bendrauja ar dirba su skirtingais žmonėmis. Žinios apie asmenybės tipus ir sutrikimus padės suprasti skirtingų žmonių (gal ir savo paties) savijautą, poreikius ir mezgamų santykių ypatumus. 

  •  Asmenybės stiliai ir sutrikimai – kas tai? Kaip atskirti asmenybės stilių nuo sutrikimo? Asmenybės sutrikimų formavimosi prielaidos.  
  • Asmenybės "portretai": kas būdinga skirtingus asmenybės sutrikimus (stilius)  turinčių asmenų mąstymui, bendravimui ir veiklai? (paranoidinė, šizoidinė, šizotipinė, antisociali, ribinė, histrioninė, narcizinė, vengianti, priklausoma, obsesinė-kompulsinė, taip pat depresyvi, pasyviai agresyvi, sadistinė, mazochistinė asmenybė).
  • Asmenybės sutrikimų ir stilių atspindžiai mene, kine, literatūroje ir kasdieniame gyvenime.


Asmens sutrikimų ir elgesio stilių pažinimas geresniam žmonių supratimui (II dalis)

2019-02-12Dr. Viktorija Tarozienė

Nuo Antikos laikų žmogiškosios prigimties tyrėjai ir mąstytojai bando suklasifikuoti žmones pagal vyraujančius ir panašius būdo bruožus. Paskaitų metu pateiksiu šių laikų, mokslo tyrimais pagrįstą, asmenybių tipų ir sutrikimų klasifikaciją. Ši informacija galėtų būti įdomi tiems, kas bendrauja ar dirba su skirtingais žmonėmis. Žinios apie asmenybės tipus ir sutrikimus padės suprasti skirtingų žmonių (gal ir savo paties) savijautą, poreikius ir mezgamų santykių ypatumus. 

  • Asmenybės stiliai ir sutrikimai – kas tai? Kaip atskirti asmenybės stilių nuo sutrikimo? Asmenybės sutrikimų formavimosi prielaidos.  
  • Asmenybės „portretai“ – kas būdinga skirtingus asmenybės sutrikimus (stilius) turinčių asmenų mąstymui, bendravimui ir veiklai? (paranoidinė, šizoidinė, šizotipinė, antisociali, ribinė, histrioninė, narcizinė, vengianti, priklausoma, obsesinė-kompulsinė, taip pat depresyvi, pasyviai agresyvi, sadistinė, mazochistinėasmenybė).
  • Asmenybės sutrikimų ir stilių atspindžiai mene, kine, literatūroje ir kasdieniame gyvenime.


Ką apie mus pasako IQ arba ką iš tiesų matuoja intelekto testai? Intelekto samprata, rūšys ir matavimas.

2019-02-20Dr. Liana Brazdeikienė

Mokymų dalyviai susipažins su įvairiais moksliniais požiūriais į intelektą ir jo matavimą, gebės atskirti kasdienį supratimą apie intelektą nuo profesionalaus ir mokslinio, sužinos apie kitose kultūrose vyraujantį intelekto supratimą, supras ar aukštas IQ yra gabumų, kūrybiškumo ar išminties požymis.

  • Tradicinės ir naujos intelekto teorijos. Intelekto matavimo istorija.
  • Intelekto samprata skirtingose kultūrose.
  • Biologinės intelekto prielaidos. 
  • Ar gabūs individai yra aukšto intelekto? Ypatingai gabūs ir savantai.
  • Intelektas ir išmintis.


Suskleisti
Bendravimo psichologija Bendravimo psichologija 3 temos2018-09-26 - 2018-11-29 PlačiauSuskleisti

Bendravimo psichologija pagal geštalt terapiją

2018-09-26Violeta Liaugminienė

Šie mokymai pirmiausiai  padės geriau susipažinti su savimi. Geštalto technikos padedės labiau susivokti, kodėl modeliuojame savo gyvenimą tam tikru būdu, paskatins  kūrybiškai prisitaikyti, o ne pasyviai gyvenime adaptuotis. Šiuos mokymus rekomenduočiau kiekvienam, kuris myli save ir nori prasmingesnio, įdomesnio, pilnesnio gyvenimo.

  • Ką reiškia "Dialogas" pagal M. Buberį? Kaip jis supranta teiginį "Žmogui reikalingas žmogus”?
  • Fenomenologija ir lauko teorija. 
  • Kontakto ciklas ir kiekvieno etapo įsisąmonimas. 
  • Esminiai pasipriešinimo mechanizmai bendraujant. Iš kur jie atsiranda? Kokius trukdžius jie sukelia? 
  • Tipiniai gynybiniai mechanizmai: konfluencija, introjekcija, projekcija, retrofleksija, defleksija, devalvacija, egotizmas, desensitizacija. Jų ištakos iš neigiama įtaka asmenybei. 
  • Kaip geštalt terapijos technikos gali padėti juos atpažinti savyje ir bendravimo partneryje? Kokiu būdu galima atkurti santykį bandraujant?

 



Prigimtinio asmenybės potencialo atskleidimas bendraujant (STRUCTOGRAM® metodas)

2018-11-21Lina Straukė

Esminiai STRUCTOGRAM® mokymų sistemos pranašumai –  sistemą lengva atsiminti ir nedelsiant pritaikyti praktikoje. Struktograma leidžia per savęs ir kito pažinimą pasiekti kokybiškesnį bendravimą. Kiekvienam dalyviui padeda atskleisti autentišką bendravimo stilių ir pritakyti jam geriausiai tinkančius elgesio modelius. Taip pat atskleidžia, kokias savybes asmuo gali keisti lengvai, o kokių - negali arba gali, bet sunkiai, ir nukreipia, kaip atsižvelgiant į prigimtį save tobulinti.

Mokymai padės ugdyti savo prigimtines stiprybes, savo autentiškumą, nesėkmių priežastys taps aiškesnės, atsiras gebėjimas jų išvengti. Taip pat padės suprasi tikruosius kitų norus ir ketinimus. Mokymų metu sužinosite, kaip galima lengviau daryti įtaką kitiems, išmoksite išvengti konfliktų ir nesusipratimų, sužinosite, kaip gauti palaikymą savo idėjoms.

Mokymai geriausiai tiks visiems, siekiantiems asmeninio tobulėjimo, vadovams, kurie kasdien bendrauja su pavaldiniais, pardavimų, klientų aptarnavimo profesionalams.

  • Hormonų įtaka smegenų veiklai, o kartu ir žmogaus elgesiui, emocijoms ir mąstymui.
  • Stiprios prigimtinės asmenybės pusės, prigimtinis pranašumas, autentiškas bendravimo stilius ir jo tinkamas naudojimas siekiant sėkmės veikloje.
  • Kaip modelis padeda gyvenime ir versle atpažinti ir perprasti kitų elgesį, motyvus, galimybes ir tai panaudoti nukreipiant žmogų tinkama kryptimi?
  • Kaip gebėjimas pažinti save ir kitus padeda siekti asmeninės sėkmės ir daryti įtaką tam, su kuo bendraujate? Plėtoti tarpasmeninius ryšius ir siekti sutarimo?


Skirtingi žmonių tipai – kaip su jais sutarti? 6 kortelių metodinis įrankis

2018-11-29Justina Gervytė

Mokymų metu dalyviai sužinos kaip atsiranda skirtingi žmonių tipai ir kiek gyvenimo eigoje jie keičiasi. Susipažins su  6 „sudėtingų“ žmonių tipais ir jiems būdingais socialinės elgsenos aspektais. Sužinos gaires, kaip elgtis su tokiais asmenimis norint išvengti konfliktinių situacijų ir kurti produktyvų bendradarbiavimu paremtą santykį. Gaus 6 kortelių metodinį įrankį, kuriuo galės naudotis kiekvieną dieną ir kuris padės lengviau identifikuoti tipus savo aplinkoje.

  • Kaip atsiranda skirtingi žmonių tipai ir kiek gyvenimo eigoje jie keičiasi.
  • 6 „sudėtingų“ žmonių tipai ir jiems būdingi socialinės elgsenos aspektai.
  • Elgesio gairės su tokiais asmenimis, norint išvengti konfliktinių situacijų ir kurti produktyvų bendradarbiavimu paremtą santykį.
  • 6 kortelių metodinis įrankis, kuriuo galima naudotis kiekvieną dieną ir kuris padeda lengviau identifikuoti tipus savo aplinkoje.


Suskleisti
Darbo psichologija Darbo psichologija 11 temų2018-10-18 - 2019-02-07 PlačiauSuskleisti

Koučingo (ugdomojo vadovavimo) bei retorikos pagrindai ir praktika. Koučingo samprata (I dalis)

2018-10-18Donaldas Duškinas

Programa rekomenduojama visiems, kieno veikla yra susijusi su žmogiškųjų santykių sritimi ir kurie siekia profesionaliai įsisąvinti koučingo bei retorikos technikas ir metodologiją. Ypač ši programa rekomenduojama vadovams, verslo ir vadybos konsultantams, mokymų vadovams, personalo specialistams. Visiems, kurių darbas ar kita veikla susijusi su poreikiu kalbėti viešai ir efektyviai: vadovams, vedantiems susirinkimus, pristatantiems novatoriškas idėjas ar turintiems sakyti motyvuojančias kalbas savo darbuotojams; vadybininkams, kuriantiems ir pristatantiems verslo prezentacijas klientams; politikams, siekiantiems laimėti rinkimus ar pristatyti naują įstatymo projektą; kiekvienam, norinčiam mokėti įtaigiai pateikti savo mintis ir būti išgirstam.

  • Koučingo samprata. Koučingo istorija. Koučingo santykis su konsultavimu, psichoterapija ir mokymais.
  • GROW modelis (Tikslai. Situacijos suvokimas. Sprendimo galimybės. Veiksmų planas). Išmokimo ratas.
  • Aktyvaus klausymosi metodai. Teisingo klausymo kriterijai. Kliento sąmoningumą skatinantys klausimai. Neteisingi klausimai. Klausimų tipai. Grįžtamojo ryšio modelis. Supervizija.


Darbuotojų motyvavimas: neuromokslo atsakymai vadovams

2018-10-22Dr. Rūta Klimašauskienė

Šie mokymai labiausiai tinka tiems (labiausiai - įmonių, padalinių vadovams, personalo vadovams), kam bent kartą kilo toks ar panašus klausimas: „Mes tiek daug investuojame į komandos formavimo renginius, perkame bilietus į teatrą, abonentus į sporto klubus, organizuojame vasaros šventes, drauge sutinkame Kalėdas, vykstame į keliones, net karštas bandeles/ šviežius vaisius penktadieniais užsakome... Ką dar padaryti, kad darbuotojai būtų motyvuoti?“

Ir netinka tiems, kas ieško „piliulės“, vienu „prarijimu“ galinčios išspręsti darbuotojų motyvacijos ir įsitraukimo problemas

  • Tradicinės motyvacijos teorijos ir naujausiais neuropsichologijos tyrimais paremtas požiūris.
  • Penkios neuromokslo tyrimais grįstos strategijos, kaip padidinti darbuotojų įsitraukimą, motyvaciją, pasitenkinimą darbu, atsakomybę už savo darbo rezultatus.
  • Įmonių patirtis ir pavyzdžiai


Psichodinamika organizacijoje: emocijos ir efektyvumas (I dalis)

2018-11-30Dr. Rūta Klimašauskienė

Šie mokymai labiausiai tiktų tiems (įmonių, padalinių vadovams, personalo vadovams), kurie nori pagerinti komandos komunikaciją, sustiprinti bendradarbiavimą, padidinti komandos efektyvumą ir orientaciją į rezultatą. Mokymai netinka tiems, kas ieško „piliulės“, vienu „prarijimu“ galinčios išspręsti efektyvaus komandos bendradarbiavimo ir komunikacijos problemas.

Ką mokymų dalyviai galės pritaikyti savo gyvenime? Darbas yra gyvenimo dalis. Tačiau šiuose mokymuose įgytos žinios apie emocijų ir neįsisąmonintų jausmų įtaką tarpusavio santykiams ir komunikacijai bus naudingi ne tik darbe, bet ir asmeniniuose santykiuose su draugais, vaikais, paaugliais, sutuoktiniais, tėvais ir kitais artimais žmonėmis 

Psichodinamika organizacijoje: emocijos ir efektyvumas:

  • Psichodinaminis požiūris į organizacijų efektyvumą.
  • Emocijų išraiškos ir apraiškos organizacijose.
  • „Velniop jausmus! Tegul eina dirbti.“ Kaip neracionalius jausmus paversti racionaliais rezultatais?


Koučingo (ugdomojo vadovavimo) bei retorikos pagrindai ir praktika. Individualus ir grupinis koučingas  (II dalis)

2018-12-06Donaldas Duškinas

Programa rekomenduojama visiems, kieno veikla yra susijusi su žmogiškųjų santykių sritimi ir kurie siekia profesionaliai įsisavinti koučingo bei retorikos technikas ir metodologiją. Ypač ši programa rekomenduojama vadovams, verslo ir vadybos konsultantams, mokymų vadovams, personalo specialistams. Visiems, kurių darbas ar kita veikla susijusi su poreikiu kalbėti viešai ir efektyviai: tai yra vadovams, vedantiems susirinkimus, pristatantiems novatoriškas idėjas ar turintiems sakyti motyvuojančias kalbas savo darbuotojams; vadybininkams, kuriantiems ir pristatantiems verslo prezentacijas klientams; politikams, siekiantiems laimėti rinkimus ar pristatyti naują įstatymo projektą; kiekvienam, norinčiam mokėti įtaigiai pateikti savo mintis ir būti išgirstam.

  • Individualaus koučingo tipai.
  • Kilpų modelis. Pirmosios koučingo sesijos šablonai (Nepriklausomas klientas. Išorinis koučingo specialistas organizacijoje. Koučingas vadovo santykyje su darbuotoju).
  • Strateginė sesija. Individuali įgūdžių treniruotė. Žalingi įpročiai ir priklausomybės. Darbo su žalingais įpročiais sesija. Supervizija.
  • Komandinio koučingo samprata. Faktoriai, įtakojantys grupinio darbo efektyvumą. Grupinio darbo kaip proceso valdymas. Komandinio koučingo algoritmas.
  • Kontakto su grupe užmezgimo būdai. Penki efektyvaus trenerio stiliai.
  • Kūrybiškumo technikos komandiniame koučinge. Grupinė dinamika. V.Disnėjaus kūrybiškumo strategija.
  • R. Dekarto koordinačių modelis. Darbo su grupine dinamika principai.


Psichodinamika organizacijoje: emocijos ir efektyvumas (II dalis)

2018-12-10Dr. Rūta Klimašauskienė

Kodėl darbuotojai konfliktuoja, nekonstruktyviai dirba ir ką tokiais atvejais daryti vadovui?

  • Organizacijos emocinė branda: vystymosi ir bendradarbiavimo etapai.
  • Formalūs į užduotis orientuoti vaidmenys ir emociniai vaidmenys.
  • Kaip paskatinti organziaicjos narius koncentruotis į efektyvų užduočių atlikimą ir konstruktyvų darbą?


Koučingo (ugdomojo vadovavimo) bei retorikos pagrindai ir praktika. Įtaigus kalbėjimas ir auditorijos valdymas (III dalis)

2019-01-10Donaldas Duškinas

Programa rekomenduojama visiems, kieno veikla yra susijusi su žmogiškųjų santykių sritimi ir kurie siekia profesionaliai įsisavinti koučingo bei retorikos technikas ir metodologiją. Ypač ši programa rekomenduojama vadovams, verslo ir vadybos konsultantams, mokymų vadovams, personalo specialistams. Visiems, kurių darbas ar kita veikla susijusi su poreikiu kalbėti viešai ir efektyviai: tai yra vadovams vedantiems susirinkimus, pristatantiems novatoriškas idėjas ar turintiems sakyti motyvuojančias kalbas savo darbuotojams; vadybininkams, kuriantiems ir pristatantiems verslo prezentacijas klientams; politikams, siekiantiems laimėti rinkimus ar pristatyti naują įstatymo projektą; kiekvienam, norinčiam mokėti įtaigiai pateikti savo mintis ir būti išgirstam.

  • Kuo skiriasi paskaita nuo prezentacijos?
  • Kokia yra auditorija ir kokie jos poreikiai?
  • Nuo ko priklauso, ar auditorija manęs klausys?
  • Pasisakymo tikslai. Maksimalus tikslų pasiekimas.
  • Kas yra geras pasisakymas?
  • Kokiose situacijose reikalingas mokėjimas įtaigiai pasisakyti?
  • Įtaigumas – kas tai?
  • Kokie yra nurodymai kaip įtikinančiai kalbai?
  • Pristatymo planavimas ir rengimas. Kokia yra efektyvaus pasisakymo struktūra (turinys ir forma)?


Iš geros į dar geresnę: kaip sukurti efektyvią komandą? (I dalis)

2019-01-23Aistė Didžiūnė

Šių mokymų metu kviečiu dalyvius įsigilinti į komandų sudarymo ir formavimo principus organizacijose. Pristatysiu šiuolaikinį požiūrį, paremtą populiariausiomis teorijos bei psichoterapijos ir koučingo principais. Mokymų metu sužinosite, kaip kurti efektyvias komandas ir su kokiais iššūkiais  susiduria šiuolaikinės komandos.

  • Kas yra komanda? Kuo ji skiriasi nuo grupės? 
  • Komandos narių vaidmenys pagal Belbin teoriją.
  • Komunikacijos stiliai pagal DISC metodologiją.
  • Pagrindiniai komandų formavimo principai.
  • Koučingas komandų darbe.
  • Grupinės psichoterapijos principai komandų dabe.


Iš geros į dar geresnę: kaip sukurti efektyvią komandą? (II dalis)

2019-01-24Aistė Didžiūnė

Šių mokymų metu kviečiu dalyvius įsigilinti į komandų sudarymo ir formavimo principus organizacijose. Pristatysiu šiuolaikinį požiūrį, paremtą populiariausiomis teorijos bei psichoterapijos ir koučingo principais. Mokymų metu sužinosite, kaip kurti efektyvias komandas ir su kokiais iššūkiais susiduria šiuolaikinės komandos.

  • Kas yra komanda? Kuo ji skiriasi nuo grupės? 
  • Komandos narių vaidmenys pagal Belbin teoriją.
  • Komunikacijos stiliai pagal DISC metodologiją.
  • Pagrindiniai komandų formavimo principai.
  • Koučingas komandų darbe.
  • Grupinės psichoterapijos principai komandų dabe.


Koučingo (ugdomojo vadovavimo) bei retorikos pagrindai ir praktika. Įtaigus kalbėjimas ir auditorijos valdymas (IV dalis)

2019-01-30Donaldas Duškinas

Programa rekomenduojama visiems, kieno veikla yra susijusi su žmogiškųjų santykių sritimi ir kurie siekia profesionaliai įsisavinti koučingo bei retorikos technikas ir metodologiją. Ypač ši programa rekomenduojama vadovams, verslo ir vadybos konsultantams, mokymų vadovams, personalo specialistams. Visiems, kurių darbas ar kita veikla susijusi su poreikiu kalbėti viešai ir efektyviai: tai yra vadovams vedantiems susirinkimus, pristatantiems novatoriškas idėjas ar turintiems sakyti motyvuojančias kalbas savo darbuotojams; vadybininkams, kuriantiems ir pristatantiems verslo prezentacijas klientams; politikams, siekiantiems laimėti rinkimus ar pristatyti naują įstatymo projektą; kiekvienam, norinčiam mokėti įtaigiai pateikti savo mintis ir būti išgirstam.

  • Kokios didžiausios prezentacijų (pasisakymų) klaidos?
  • Kokie yra faktoriai, lemiantys teigiamą auditorijos sprendimą?
  • Naudos klausytojui formulavimo metodika.
  • "Smegenų šturmo" valdymas – struktūrinė efektyvaus pasisakymo matrica.
  • 4 esminiai klausimai, norint sudominti klientą.
  • 7 klasikiniai būdai pradėti pasisakymą.
  • "Nepatogūs klausimai" prezentacijos metu.
  •  Kaip elgtis su "sunkiais" pašnekovais?
  •  Kaip savo viešo kalbėjimo baimę transformuoti į sėkmę?
  • Kūno kalba. Apranga prezentacijos metu.


Šiuolaikinė lyderystė. Kaip lyderis gali pritaikyti psichoterapijos principus? (I dalis)

2019-02-06Aistė Didžiūnė

Šių mokymų metu kviečiu dalyvius įsigilinti į vadovavimo ir lyderystės temą organizacijose, kurių metu pristatysiu šiuolaikinį požiūrį, paremtą psichoterapijos ir koučingo principais. Juose kviečiu dalyvauti ir jau turinčius panašios patirties, ir dar jos neturinčius. Mokymų metu susipažinsite su pavyzdžiais, kaip kurti efektyvius santykius, būnant vadovu. Kokios dažniausiai daromos vadovų klaidos ir kaip jų išvengti. 

  • Kas yra lyderis, o kas yra vadovas? 
  • Šiuolaikinės vadovavimo teorijos (bruožų teorija, elgesio teorijos, kognityvinės vadovavimo teorijos, transformacinė lyderystė, psichodinaminės teorijos).
  • Pagrindiniai psichoterapijos principai ir jų taikymas vadovo veikloje (pagal geštalto psichoterapiją). Koučingas vadovo veikloje.
  • Terapinių santykių darbe dilema.


Šiuolaikinė lyderystė. Kaip lyderis gali pritaikyti psichoterapijos principus? (II dalis)

2019-02-07Aistė Didžiūnė

Šių mokymų metu kviečiu dalyvius įsigilinti į vadovavimo ir lyderystės temą organizacijose, kurių metu pristatysiu šiuolaikinį požiūrį, paremtą psichoterapijos ir koučingo principais. Juose kviečiu dalyvauti ir jau turinčius panašios patirties, ir dar jos neturinčius.  Mokymų metu susipažinsite su pavyzdžiais, kaip kurti efektyvius santykius, būnant vadovu. Kokios dažniausiai daromos vadovų klaidos ir kaip jų išvengti. 

  • Kas yra lyderis, o kas yra vadovas? 
  • Šiuolaikinės vadovavimo teorijos (bruožų teorija, elgesio teorijos, kognityvinės vadovavimo teorijos, transformacinė lyderystė, psichodinaminės teorijos).
  • Pagrindiniai psichoterapijos principai ir jų taikymas vadovo veikloje (pagal geštalto psichoterapiją).
  • Koučingas vadovo veikloje.
  • Terapinių santykių darbe dilema.


Suskleisti
Kognityvinė psichologija Kognityvinė psichologija 4 temos2018-10-30 - 2019-01-22 PlačiauSuskleisti

Kaip atkoduoti “juodąją smegenų dėžę”? Jutimai, suvokimas, dėmesys

2018-10-30Audronė Adomavičienė

Mokymų metu kalbėsime apie mikroskopinius dydžius ir apie labai didelius skaičius, apie žaibiškus greičius ir apie labai mažus plyšius. Apie tai, kas akivaizdu, bet neįtikėtina, apie tai, kas lyg ir savaime aišku, bet nepaprastai sudėtinga. Mokymai bus įdomūs smalsiems, kuriems kyla klausimai “kaip tai veikia?”, “iš ko tai padaryta?”, “kaip čia pasidaro?”. Mokymų medžiagoje nemažai teorinių žinių, tačiau visos jos aiškinamos “pavyzdžiais iš gyvenimo”, kai kurias dalyviai galės patirti “čia ir dabar”, taip pat aiškinsimės, kodėl kartais nepadeda nuoširdūs draugų patarimai ir ką daryti. Juk sakoma, kad taisykles galima keisti, kai gerai įvaldai žaidimą. Mokymai bus apie žaidimą ir taisykles, o ar ir kaip jas keisti, dalyviai galės nuspręsti po mokymų.

  • Susipažinkime iš labai arti: CNS - sandara, funkcijos, veikimo principai. Nieko nėra psichologiško, kas nebūtų fiziologiška. 
  • Mūsų jutimų ribos - ar tikrai pažįstame pasaulį, kuriame gyvename? 
  • Pagrindinės aplinkos suvokimo sistemos - ar tikrai mūsų akys mato, o ausys girdi? Iliuzijų formos. 
  • Dėmesio mechanizmai - kodėl visi vairuoja tokius pačius automobilius, kaip ir aš? Dėmesio! Ar žinote, kad dėl Jūsų dėmesio kasdien inirtingai kovojama? 
  • Kaip ir ką daryti, kad tave pamatytų ir išgirstų?


Mūsų “kompiuterio” valdymo programos: atminties labirintai, mąstymo klajonės ir kalbos dovana (I dalis)

2018-11-22Audronė Adomavičienė

Mokymų metu kalbėsime apie mikroskopinius dydžius ir apie labai didelius skaičius, apie žaibiškus greičius ir apie labai mažus plyšius. Apie tai, kas akivaizdu, bet neįtikėtina, apie tai, kas lyg ir savaime aišku, bet nepaprastai sudėtinga. Mokymai bus įdomūs smalsiems, kuriems kyla klausimai “kaip tai veikia?”, “iš ko tai padaryta?”, “kaip čia pasidaro?”. Mokymų medžiagoje nemažai teorinių žinių, tačiau visos jos aiškinamos “pavyzdžiais iš gyvenimo”, kai kurias dalyviai galės patirti “čia ir dabar”, taip pat aiškinsimės, kodėl kartais nepadeda nuoširdūs draugų patarimai ir ką daryti. Juk sakoma, kad taisykles galima keisti, kai gerai įvaldai žaidimą. Mokymai bus apie žaidimą ir taisykles, o ar ir kaip jas keisti, dalyviai galės nuspręsti po mokymų.

  • Atmintis - išryškinta vidinė fotojuostelė? Atminties rūšys, arba patarimai, siekiantiems turėti geresnę atmintį. Kodėl užmiršti yra sveika? 
  • Ką iš tikro žinome apie mąstymą? 
  • Samprotavimas ir problemų sprendimas – būdai atpažinti mąstymo procesus? 
  • Dvi sistemos – du psichologinės dramos veikėjai (D. Kahneman). 
  • Mąstymo strategijos - algoritmas vs spėjimas. 
  • J. Piaget intelekto raidos teorija. Intelekto matavimas. 
  • Kurio – kritinio ar kūrybinio - mąstymo atsisakytumėte? 
  • Pabandykite įsivaizduoti, kaip veikia vaizduotė. 
  • Pažinimo karūnos brangakmenis – kalba (S.Pinker). 
  • Žodžio reikšmė, arba ką iš tiesų reiškia žodžiai "pasaulis" ir "dangus"? 
  • Kalbos generavimas ir supratimas. 
  • Teksto supratimas - W. Kintsch modelis.


Mūsų “kompiuterio” valdymo programos: atminties labirintai, mąstymo klajonės ir kalbos dovana (II dalis)

2018-12-19Audronė Adomavičienė

Mokymų metu kalbėsime apie mikroskopinius dydžius ir apie labai didelius skaičius, apie žaibiškus greičius ir apie labai mažus plyšius. Apie tai, kas akivaizdu, bet neįtikėtina, apie tai, kas lyg ir savaime aišku, bet nepaprastai sudėtinga. Mokymai bus įdomūs smalsiems, kuriems kyla klausimai “kaip tai veikia?”, “iš ko tai padaryta?”, “kaip čia pasidaro?”. Mokymų medžiagoje nemažai teorinių žinių, tačiau visos jos aiškinamos “pavyzdžiais iš gyvenimo”, kai kurias dalyviai galės patirti “čia ir dabar”, taip pat aiškinsimės, kodėl kartais nepadeda nuoširdūs draugų patarimai ir ką daryti. Juk sakoma, kad taisykles galima keisti, kai gerai įvaldai žaidimą. Mokymai bus apie žaidimą ir taisykles, o ar ir kaip jas keisti, dalyviai galės nuspręsti po mokymų.

  • Atmintis - išryškinta vidinė fotojuostelė? Atminties rūšys, arba patarimai, siekiantiems turėti geresnę atmintį. Kodėl užmiršti yra sveika? 
  • Ką iš tikrožinome apie mąstymą? 
  • Samprotavimas ir problemų sprendimas – būdai atpažinti mąstymo procesus? 
  • Dvi sistemos – du psichologinės dramos veikėjai (D.Kahneman). 
  • Mąstymo strategijos - algoritmas vs spėjimas. 
  • J. Piaget intelekto raidos teorija. Intelekto matavimas. 
  • Kurio – kritinio ar kūrybinio - mąstymo atsisakytumėte? 
  • Pabandykite įsivaizduoti, kaip veikia vaizduotė. 
  • Pažinimo karūnos brangakmenis – kalba (S.Pinker). 
  • Žodžio reikšmė, arba ką iš tiesųreiškia žodžiai "pasaulis" ir "dangus"? 
  • Kalbos generavimas ir supratimas. 
  • Teksto supratimas - W. Kintsch modelis.


Mąstymo psichohigiena – kaip mintys veikia mūsų nuotaiką, daro įtaką elgesiui ir gyvenimo kokybei.

2019-01-22Andromeda Kurbatovienė

Kognityvinės terapijos modelis (pradininkas - Aaron T. Beck) teigia, kad visiems psichologiniams sutrikimams būdingas iškreiptas arba disfunkcinis mąstymas, kuris veikia žmogaus nuotaiką ir elgesį. Realistiškas tikrovės vertinimas ir mąstymo pakeitimas gerina emocinę būseną, elgesį ir gyvenimo kokybę, ilgalaikį pagerėjimą lemia disfunkcinių įsitikinimų pokyčiai.

Mokymai gali būti naudingi visiems, norintiems geriau suprasti psichikos veiklos ypatumus, siekiantiems susipažinti su metodais, galinčiais pagerinti kasdienį funkcionavimą, nuotaiką, gyvenimo kokybę.

  • Kaip mintys daro įtaką mūsų savijautai, elgesiui? Kognityvinės ir elgesio psichoterapijos esminės idėjos (J. Beck).
  • Ar visada tai, ką jaučiame, atspindi realią situaciją? 
  • Pagrindiniai kognityviniai elementai, veikiantys mūsų nuotaiką: automatinės mintys, gyvenimo taisyklės, kertiniai įsitikinimai, mąstymo klaidos. 
  • Psichoterapinės technikos, padedančios keisti savijautą (R. Harris,  J. Beck, Ch. Padesky, D. Burns).


Suskleisti
Motyvacija ir emocijos Motyvacija ir emocijos 8 temos2018-10-10 - 2019-01-11 PlačiauSuskleisti

Sporto psichologijos principai – aukštesniems pasiekimams gyvenime ir versle

2018-10-10Rasa Ramilienė–Valančienė

Mokymuose siekiu pateikti praktinių metodų, padedančių bent trumpam atsitraukti nuo kasdieniu rūpesčių, atstatyti savo vidinę būseną bei susitelkti, mokau atsipalaiduoti ir ilsėtis greitai. Šie mokymai skirti žmonėms, kurie nori pagerinti savo gyvenimo kokybę.

  • Sportininkams  būdingi asmenybės bruožai padedantis pasiekti didelių rezultatų (ryžtingumas, optimizmas, pasitikėjimas savimi, atkaklumas, dėmesingumas, konfliktiškumas, valia).
  • Motyvacija rezultatui pasiekti.
  • Kompleksai – bazinis pagrindas asmenybei atsiskleisti. Motinos bei Tėvo komplekso samprata.
  • Menkavertiškumo bei pranašumo kompleksas (pagal A. Adler).
  • Santykis su autoritetu ir asmeninės galios pajauta. Autoriteto kompleksas.
  • Destruktyvios mintys (nerimas, savikritika, saviplaka, depresyvios nuotaikos, baimė, gėda, kančia, kaltės jausmas).
  • Emocijos ir stresai, jų valdymas.
  • Neigiamų emocijų įveikimo būdai.
  • Saviįtaiga, pasąmonės, vaizduotės  galia.
  • Sąmonės relaksacijos pratimas, padedantis atsipalaiduoti ir "išvalyti" sąmonę.
  • Mentalinio valdymo metodas (pagal J. Silva), meditacija bet kuriuo paros metu.


Iš kur atsiranda emocijos? Naujausi neuropsichologijos atradimai

2018-10-11Dr. Viktorija Tarozienė

Ši paskaita skirta tiems, kurie siekia suprasti pačius giliausius ir esminius kiekvieno žmogaus poreikius, išmokti atpažinti universalias emocijas ir suprasti, kaip jos atsiranda bei, kokius signalus mums perduoda. Šiandien gyvenimas žmogui gali pasiūlyti be galo daug daiktų ir pramogų, bet kas yra TAI, kas teikia mums TIKRĄ pasitenkinimą, džiaugsmą ir pilnatvę? Kas yra TAI, ko žmonės ieško lipdami į kalnus, leisdamiesi į neįtikėtinus kelionių nuotykius, o gal žalingai įnikdami į darbą ar psichiką veikiančias medžiagas? Kaip atpažinti tikrojo gyvenimo džiaugsmo šaltinius ir natūraliais būdais padėti sau ir aplinkiniams palaikyti gerą savijautą bei emocinę būseną kasdien sužinosite šio užsiėmimo metu.

  • Biologiniai emocijų pagrindai.
  • Naujausi neuropsichologijos atradimai. Kur smegenyse yra emocijos? 
  • Emocijų prasmė ir raiška.
  • Bazinės emocijos (bazinė motyvacija) – kiek jų yra ir kokios jos; kas mus motyvuoja veikti. Intrapsichinės (emocinės) ir tarpasmeninių santykių problemos, empatijos, emocinio intelekto trūkumas. Bazinių emocijų (motyvacijos) frustracija ir  ankstyvosios emocinės traumos.


Emocijų galia: nuo emocijų fiziologijos iki valdymo galimybių

2018-10-17Dr. Alicja Juškienė
  • Emocijų neurofiziologija ir neuropsichologija – kas vyksta mūsų smegenyse ir kūne, kai nerimaujame, bijome, liūdime, pykstame ar džiaugiamės?
  • Ar emocijas mes patiriame ir suprantame vienodai? Emocinio intelekto pagrindai.
  • Emocijų poveikis mūsų mąstymui ir elgesui – kognityvinės elgesio teorijos požiūris ir neuropsichologijos mokslo įrodymai.
  • Emocijų valdymo galimybės, remiantis mokslu pagrįstomis teorijomis ir praktika.


Meno terapijos efektas: didesnis laimės pojūtis (I dalis)

2018-11-06Jurgita Dainauskaitė-Šileikienė

Šio užsiėmimo metu turėsime galimybę išbandyti judesio-šokio terapiją. Mokysimės dirbti su savo kūnu, pasąmone, sąmone (atpažinti, išreikšti, transformuoti, laisvinti), gebėti išnaudoti vidinius resursus, suprasti save, padėti savo artimiesiems taikant esminius meno terapijos principus. Susipažinsite su meno terapija, kuri padeda išlaisvinti prigimtinius resursus ir talentus, išsivaduoti iš depresinių būsenų ar depresijos, kuomet sumažėja arba išnyksta psichosomatiniai susirgimai arba simptomai, išnyksta neaiškios kilmės skausmai, pervargimas, apatija. Galėsite pajausti saviraškos teikiamą laisvę, atrasti savo vidinį vaiką ir „susitikti“ su pačiu savimi, atsikratyti introjektų (tai, kas įteigta kitų ir skaudina iki šiol), sustiprinti pasitikėjimą savimi, pagerinti santykius su savimi ir aplinkiniais. 

  • Meno terapijos pagrindiniai veikimo principai ar gydymo algoritmas pristatant judesio-šokio terapiją.
  • Dalyvio veiksmas (saviraiška) išreiškiant jausmus (pvz. judesys, tapymas), vidinių išgyvenimų įsisąmoninimas (pvz. pykčio-baimės, gėdos ar kaltės), kūne kylančių signalų atpažinimas ir savęs gydymas čia ir dabar, bei  ištobulinimas to, kas yra teigiama, bet užslėpta (pvz. bendravimo įgūdžiai, sąmoningumas, asmeniniai gebėjimai). 


Savimotyvacija: kas stabdo nuo svajonių įgyvendinimo? (I dalis)

2018-11-28Aurelija Ananjevaitė

Užsiėmimų “Savimotyvacija: kas stabdo nuo svajonių įgyvendinimo?” metu kartu tyrinėsime, kuo skiriasi svajonės, norai ir tikslai, kokią įtaką patenkinti ir nepatenkinti poreikiai bei turimos vertybės turi tikslų siekimui, kokie vidiniai demonai ir baimės stabdo nuo svajonių įgyvendinimo. Analizuosime, kaip mūsų pasirinkimai gyvenime lemia mūsų tikslų siekimą bei išsiaiškinsime, kokie santykiai padeda, o kokie trukdo siekiant svajonės. Abiejų užsiėmimų metų gausite šešis žingsnius, kuriuos žengiant galėsite siekti savų tikslų. Į šiuos užsiėmimus kviečiu visus, kurie nori suprasti, ką dar gali savo gyvenime padaryti, kad svajonių siekti būtų lengviau ir tuos, kurie nori suprasti, kas slypi po žodžiais savimotyvacija ir motyvacija

  • Kodėl verta ir reikia turėti tikslus gyvenime? 
  • Kokios vidinės nuostatos stabdo nuo svajonių įgyvendinimo? 
  • Kaip įveikti vidines baimes, nežinojimą ir nepasitikėjimą savimi? 
  • Kaip pasakyti “ne” veikloms, kurios tik sekina? 
  • Kokią įtaką vidinei motyvacijai turi aplinkiniai žmonės? 
  • Kaip dažniau prisiimti atsakomybę už savo tikslus, o ne aplinkinių?


Meno terapijos efektas: didesnis laimės pojūtis (II dalis)

2018-12-04Jurgita Dainauskaitė-Šileikienė

Abiejų susitikimų metu mokysimės dirbti su savo kūnu, pasąmone, sąmone (atpažinti, išreikšti, transformuoti, laisvinti), gebėti išnaudoti vidinius resursus, suprasti save, padėti savo artimiesiems taikant esminius meno terapijos principus. Užsiėmimų metu turėsite  galimybę išbandyti skirtingas meno terapijos rūšis. Susipažinsite su meno terapija, kuri padeda išlaisvinti prigimtinius resursus ir talentus, išsivaduoti iš depresinių būsenų ar depresijos, kuomet sumažėja arba išnyksta psichosomatiniai susirgimai arba simptomai, išnyksta neaiškios kilmės skausmai, pervargimas, apatija. Galėsite pajausti saviraškos teikiamą laisvę, atrasti savo vidinį vaiką ir „susitikti“ su pačiu savimi, atsikratyti introjektų (tai, kas įteigta kitų ir skaudina iki šiol), sustiprinti pasitikėjimą savimi, pagerinti santykius su savimi ir aplinkiniais. 

  • Meno terapija ir jos teikiama nauda. Kaip laimės būsena siejasi su meno terapija? Kodėl po meno terapijos jaučiame, jog sugrįžta energija, pamatome savo užslėptus vidinius resursus, reikalingus spręsti vieną ar kitą gyvenimišką klausimą?  
  • Skirtingų meno terapijų rūšių pristatymas. Kokiose gyvenimo situacijose ar būsenose galime taikyti dailės (piešimo), judesio-šokio, kūno, smėlio, muzikos, kūrybinės saviraiškos terapijas?
  • Meno terapijos gydymo algoritmas: veiksmas (saviraiška) išreiškiant jausmus (pvz. judesys, tapymas), vidinių išgyvenimų įsisąmoninimas (pvz. pykčio-baimės, gėdos ar kaltės), kūne kylančių signalų atpažinimas ir savęs gydymas čia ir dabar, bei  ištobulinimas to, kas yra teigiama, bet užslėpta (pvz. bendravimo įgūdžiai, sąmoningumas, asmeniniai gebėjimai). 


Savimotyvacija: kas stabdo nuo svajonių įgyvendinimo? (II dalis)

2018-12-11Aurelija Ananjevaitė

Užsiėmimų “Savimotyvacija: kas stabdo nuo svajonių įgyvendinimo?” metu tyrinėsime, kuo skiriasi svajonės, norai ir tikslai, kokią įtaką patenkinti ir nepatenkinti poreikiai bei turimos vertybės turi tikslų siekimui, kokie vidiniai demonai ir baimės stabdo nuo svajonių įgyvendinimo. Analizuosime, kaip mūsų pasirinkimai gyvenime lemia mūsų tikslų siekimą bei išsiaiškinsime, kokie santykiai padeda, o kokie trukdo siekiant svajonės. Abiejų užsiėmimų metų gausite šešis žingsnius, kuriuos žengiant galėsite siekti savų tikslų. Į šiuos užsiėmimus kviečiu visus, kurie nori suprasti, ką dar gali savo gyvenime padaryti, kad svajonių siekti būtų lengviau ir tuos, kurie nori suprasti, kas slypi po žodžiais savimotyvacija ir motyvacija.

  • Kodėl verta ir reikia turėti tikslus gyvenime?
  • Kokios vidinės nuostatos stabdo nuo svajonių įgyvendinimo?
  • Kaip įveikti vidines baimes, nežinojimą ir nepasitikėjimąsavimi?
  • Kaip pasakyti “ne” veikloms, kurios tik sekina?
  • Kokią įtaką vidinei motyvacijai turi aplinkiniai žmonės?
  • Kaip dažniau prisiimti atsakomybęuž savo tikslus, o ne aplinkinių?


Emocinis atsparumas - kaip jį stiprinti?

2019-01-11Justina Gervytė

Mokymų metu dalyviai sužinos, kas yra emocinis atsparumas ir kuo jis skiriasi nuo streso valdymo, kada pradedame artėti prie perdegimo sindromo ir kokiu būdu galėtume jo išvengti. Taip pat kaip galime stirpinti savo emocinį atsparumą?

  • Neurofiziologija - 3 smegenų sistemos ir jų funkcijos: kinestetinė/reptilinė, emocinė/žinduolių, vizualinė.
  • Vizualizacijos svarba ir būdai aktyvuoti vizualinę smegenų sistemą.
  • Kas yra emocinis atsparumas ir kuo jis skiriasi nuo streso valdymo?
  • Nuo ko priklauso asmeninis emocinis atsparumas? Kas yra perdegimo sindromas? Perdegimo sindromo prevencija.
  • Praktinės emocinio atsparumo ugdymo užduotys kiekvienai dienai.


Suskleisti
Pokyčių valdymo psichologija Pokyčių valdymo psichologija 4 temos2018-11-16 - 2019-02-21 PlačiauSuskleisti

Pozityvus mąstymas kitaip.  Nuo mažų žingsnelių iki didelių pokyčių

2018-11-16Domantė Trotė

Pagrindinis mokymų tikslas - paskatinti suprasti pozityvaus mąstymo įtaką mūsų veiksmams, asmeninio bei darbinio gyvenimo sėkmei ir rezultatams. Mokymų metu dalyviai supras, kodėl pozityvus mąstymas yra svarbus ir kaip jis veikia, kas trukdo pozityviai mąstyti, kokia yra pozityvaus mąstymo nauda. Sužinos, kaip pozityvų mąstymą derinti su kitais veiksmais, kad galėtų pasiekti teigiamų rezultatų, išmoks atpažinti bei ugdyti savyje bei kituose pozityvaus mąstymo nuostatas ir įgūdžius, susipažins su technikomis ir gaus praktinių įrankių, kurie padės kurti ir išlaikyti pozityvų mąstymą. Šie mokymai skirti tiems, kurie pavargo nuo neigiamos aplinkos ir neigiamų emocijų, norintiems būti efektyvesniais darbe, kurti šiltesnius ir tvirtesnius santykius. Taip pat tiems, kuriems trūksta pasitikėjimo savo jėgomis

  • Pozityviosios psichologijos teorija. Kas tai yra? Nuo ko prasideda pozityvus mąstymas: savęs pažinimas, kontrolės lokusas, dėmesio sutelkimas, sąmoningumas, kontrolė.
  • Pozityvaus mąstymo nauda. Kaip jis gali pakeisti žmonių gyvenimus? 
  • Savigarba, pasitikėjimas savo jėgomis, laimės pojūtis. 
  • Pozityvaus mąstymo ugdymas siekiant pokyčių: technikos, naudojamos darbe, šeimoje ir asmeniniame gyvenime, stresinėse, konfliktinėse situacijose.
  • Pozityvaus mąstymo grėsmės.


Nuspėjamas neracionalumas arba Mąstymo klaidos sprendimų priėmime

2018-12-07Lolita Paragytė-Agejeva

Šių mokymų dalyviams atsivers kitokio požiūrio į sprendimų priėmimą kampas, bus galimybė iš naujo įvertinti savo kasdienius pasirinkimus ir suprasti, kas jiems daro įtaką, išsiplės suvokimo apie realybę ribos. Šie mokymai labiausiai tiks tiems, kurie pasirengę susitikti su savo žmogišku netobulumu “akis į akį”, norintiems suprasti savo mąstymo klaidas, atpažinti išorinių aplinkybių įtaką bei turintiems gerą humoro jausmą.

- Greitoji ir lėtoji mąstymo sistemos.

- Klasikinis sprendimų priėmimo metodas.

- Kognityviniai šališkumai sprendimų priėmime:

  • Reliatyvumas. Mes nesirenkame vakuume, mums reikia konteksto.
  • Socialinis įrodymas. Gali būti, kad turime daugiau panašumų į avis, negu norėtume.
  • Susijaudinimo įtaka. Kodėl karšta yra dar karščiau, negu manome?
  • Deficitas. Kokia iš tiesų yra perlų kaina?
  • Pasirinkimo paradokas. Daugiau pasirinkimo lygu daugiau galvos skausmo.
  • Autoritetas. Iš kur ta simpatija vyrams su uniformomis?
  • Placebas. Ar aspirinas už 50 cnt ir 2 eurus veikia skirtingai?
  • Pasidalinta atsakomybė. Kai atsakingi visi – atsakingas niekas. 
  • Ir kiti kognityviniai šališkumai.


Kaip sujungti nesujungiamus dalykus? Kūrybiškumo psichologija organizacijoje

2019-01-07Dr. Rūta Klimašauskienė

Šie mokymai labiausiai tiktų tiems (labiausiai - įmonių, padalinių vadovams, personalo vadovams), kurie turi drąsos „išjungti“ logiką ir vidinį kritiką bei tiems, kas nori įkvėpti idėjų ir šiek tiek patreniruoti savo (ir savo darbuotojų) smegenų kūrybinę dalį.

Ką mokymų dalyviai galės pritaikyti savo gyvenime? Greičiausiai nieko :) juk kūrybingumas labai nepraktiškas! Išskyrus tai, kad įgis daugiau drąsos pažiūrėti į kasdieninius įprastus dalykus kitu kampu, drąsiau spręsti problemas, išgirsti ir atsižvelgti į neįprastas, nestandartines idėjas.

  • Kūrybingumo mitai ir tikrovė: kairė ar dešinė? įgimtas ar įgytas? vaikas ar suaugęs? talentas ar juodas darbas?
  • Kūrybingumui palanki (organizacijos) aplinka: 7 elementai.
  • Tradiciniai kūrybingumo metodai, taikomi organizacijų praktikoje.
  • Kūrybingumo treniruotės: mą(s)tyk akimis/ kur tavo dėmesys?/ įvardink ir įvertink/ susiek ir apjunk/ 3 žingsnių iššūkis problemai.


Asmeniniai pokyčiai: motyvaciniai aspektai

2019-02-21Justina Gervytė

Mokymų metu dalyviai sužinos, kaip vyksta asmeniniai pokyčiai ir kas svarbu skirtinguose pokyčių etapuose, kūrybiškai pažvelgs į savo gyvenimą siekdami suprasti ką nori jame pakeisti, sužinos, kaip save motyvuoti, kad pokyčiai vyktų nuosekliai ir įsitvirtintų gyvenime. Taip pat kūrybinių metodų pagalba atras naujų resursų, galinčių padėti inicijuoti ar vykdyti pokyčius.

  • Pokyčių ratas.
  • Kas jame svarbu?
  • Kaip suprasti, kas mane motyvuoja?
  • Vidinė motyvacija: asmeninių vertybių paieška.
  • Išorinė motyvacija: tiesioginė ir netiesioginė.
  • Motyvacinės aplinkos kūrimas.
  • Motyvaciją skatinantys ir slopinantys veiksniai.
  • Individualūs savimotyvacijos būdai.


Suskleisti
Šeimos ir porų psichologija Šeimos ir porų psichologija 3 temos2018-10-03 - 2018-11-13 PlačiauSuskleisti

Genogramos modelis - šeima kaip sistema 

2018-10-03Dr. Julija Gaiduk

Mokymų metu dalyviai sužinos, kaip veikia šeima kaip sistema, galės geriau suprasti savo tėvų šeimą ir kaip ji paveikė jų dabartinį gyvenimą. Taip pat bus praktinių užsiėmimų, kur dalyviai galės sukurti savo šeimos genogramą ir išanalizuoti savo šeimą taikant sisteminės terapijos principus.

Šie mokymai labiausiai tiks tiems, kurie nori geriau suprasti savo patiritį tėvų šeimoje ir siekia būti sąmoningesni savo dabartinėje šeimoje.

  • Genograma – šeimos, kaip sistemos, paveikslas.
  • Kokius pokyčius savo šeimoje galime daryti atlikę genogramą?
  • Sveikos ir nesveikos šeimos sitemos požymiai
  • Sistemos elemenai: 
  1. Taisyklės. Kokios egzistuoje šeimos ribos (taisyklės)? Ir kokią įtaka tai daro šeimos gyvenimui?
  2. Vaidmenys. Žmogaus vieta šeimoje. Kokius šeimos poreikius tenkina vaidmenys?
  3. Trikampiai. Kokie egzistuoja santykiai?
  4. Mitai. Jų įtaka šeimos gyvenimui.
  5. Paslaptys. Kokios paslaptys stiprina, o kokios alina šeimą?
  6. Tradicijos. Ką ir kodėl reikia puoselėti?
  7. Šablonai. Kokie šablonai yra perduodami iš kartos į kartą?
  8. Bendravimo stiliai. Kokie stiliai šeimoje yra vyraujantys?
  9. Artumas. Kartu ar atskirai?
  10. Lankstumas. Chaosas ar tvarka?


Iššūkiai poros santykiuose ir kaip juos įveikti (I dalis)

2018-10-16Andromeda Kurbatovienė

Mokymai gali būti naudingi dalyviams, norintiems geriau suprasti poros santykių psichologinius procesus, įgyti konfliktų valdymo bei kitų įgūdžių, padėsiančių pagerinti santykių kokybę šeimoje.

1. Poros santykiai: XXI amžiaus iššūkiai  

  • Vaidmenys šiuolaikinėje šeimoje: kiek lūkesčiai atitinka realybę?  Požiūrio į poros santykius kaita istoriniame kontekste. Šiuolaikinės vertybės, padedančios puoselėti poros santykius.  
  • Santykių "nuodai": kada bendravimas tampa smurtu? 
  • Koks bendravimas tausoja partnerių savivertę ir puoselėja santykius? (pagal J. M. Gottman, N. Silver ir kt.).

2. Konfliktai poroje - ginklas ar įrankis? 

  • Konfliktų šaltiniai: kokios dažniausios nesutarimų priežastys? 
  • Išsprendžiamos ir neišsprendžiamos problemos, vertybių skirtumai, gyvenimo būdo skirtumai, atsakomybių santykiuose skirtinga interpretacija ir kt. 
  • Konflikto paskirtis: išlieti jausmus ar priimti abi puses tenkinantį sprendimą? 
  • Elgesio stiliai konfliktinėse situacijose (K. Thomas). Asmenybės reagavimo režimai schemų terapijos kontekste (J. Young).  
  • Konfliktų valdymo būdai: vengti ar spręsti? 

3. Santykių raidos etapai: kaip lengviau įveikti iššūkius? 

  • Ar tikrai ,,meilė trunka trejus metus“? Santykių raidos etapai. 
  • Psichofiziologinis ir psichosocialinis santykių aspektas. 
  • Dažniausi santykių iššūkiai ir galimybės juos įveikti (M. Z. Sungur, J. Praško, M. Plžak ir kt.).
  • Santykių krizės, galimi sprendimai.


Iššūkiai poros santykiuose ir kaip juos įveikti (II dalis)

2018-11-13Andromeda Kurbatovienė

Mokymai gali būti naudingi dalyviams, norintiems geriau suprasti poros santykių psichologinius procesus, įgyti konfliktų valdymo bei kitų įgūdžių, padėsiančių pagerinti santykių kokybę šeimoje

1. Poros santykiai: XXI amžiaus iššūkiai 

  • Vaidmenys šiuolaikinėje šeimoje: kiek lūkesčiai atitinka realybę?  Požiūrio į poros santykius kaita istoriniame kontekste. Šiuolaikinės vertybės, padedančios puoselėti poros santykius.  
  • Santykių "nuodai": kada bendravimas tampa smurtu? 
  • Koks bendravimas tausoja partnerių savivertę ir puoselėja santykius? (pagal J.M. Gottman, N. Silver ir kt.).

2. Konfliktai poroje - ginklas ar įrankis? 

  • Konfliktų šaltiniai: kokios dažniausios nesutarimų priežastys? 
  • Išsprendžiamos ir neišsprendžiamos problemos, vertybių skirtumai, gyvenimo būdo skirtumai, atsakomybių santykiuose skirtinga interpretacija ir kt. 
  • Konflikto paskirtis: išlieti jausmus ar priimti abi puses tenkinantį sprendimą? 
  • Elgesio stiliai konfliktinėse situacijose (K. Thomas). Asmenybės reagavimo režimai schemų terapijos kontekste (J. Young).  
  • Konfliktų valdymo būdai: vengti ar spręsti? 

3. Santykių raidos etapai: kaip lengviau įveikti iššūkius? 

  • Ar tikrai ,,meilė trunka tris metus“? Santykių raidos etapai. 
  • Psichofiziologinis ir psichosocialinis santykių aspektas. 
  • Dažniausi santykių iššūkiai ir galimybės juos įveikti (M. Z. Sungur, J. Praško, M. Plžak ir kt.).
  • Santykių krizės, galimi sprendimai.


Suskleisti
Streso valdymas Streso valdymas 7 temos2018-12-05 - 2019-02-13 PlačiauSuskleisti

Ar stresas yra tikrai mums kenksmingas? Streso neurofiziologija, psichologija ir valdymo galimybės.

2018-12-05Dr. Alicja Juškienė
  • Streso neurofiziologija. Kas vyksta streso metu?
  • Kodėl storėjame, veikiami streso ir kodėl mūsų efektyvumas krenta streso metu? Streso poveikis psichikai ir sveikatai.
  • Streso valdymo galimybės remiantis naujausiais neuromokslo pasiekimais.


Kaip paversti stresą mūsų sąjungininku, o ne priešu? Moksliniais įrodymais grįsti streso valdymo būdai (I dalis)

2018-12-18Dr. Alicja Juškienė

Keisk, ką gali pakeisti. Streso valdymas, remiantis kognityvine elgesio terapija.

  • Kognityvinės elgesio terapijos požiūrio į streso valdymą pristatymas.
  • Praktiniai darbai ir užduotys namuose. 


Kaip paversti stresą mūsų sąjungininku, o ne priešu? Moksliniais įrodymais grįsti streso valdymo būdai (II dalis)

2019-01-09Dr. Alicja Juškienė
  1. Priimk tai, ko pakeisti negali... Streso valdymas remiantis dėmesingu įsisąmoninimu (angl. mindulness)
  • Dėmesingo įsisąmoninimo principai streso įveikimui.
  • Kaip dėmesingas įsisąmoninimas veikia mūsų neuropsichologiją – efektyvumo tyrimų ir ribotumų pristatymas.
  • Dėmesingas įsisamoninimas streso valdymui, organizacijose, vaikams, valgymo sutrikimams įveikti ir dėmesingas įsisąmoninimas kaip terapija.
  • Praktinės pratybos.


Mindfulness – žvaigždžių pamėgta praktika, padedanti pamiršti stresą, antsvorį, rūkymą ir kitas priklausomybes (I dalis)

2019-01-16Laura Pečeliūnienė

Mindfulness – tai mentalinė higiena. 99 procentai žmonių puikiai išmano kūno higieną ir ją atlieka kasdien, bet retai susimąsto apie mentalinę higieną, kuri glaudžiai susijusi su mūsų kasdiene būsena bei produktyvumu.

Mokymų metu dalyviai išgirs mentalinių praktikų poreikio pagrindimą (mokslinį ir ilgametės asmeninės patirties) ir sužinos apie šių praktikų pritaikymo paprastumą asmeniniame gyvenime. Informacija pateikiama žaisminga forma, teoriją pagrindžiant trumpomis praktikomis. Mokymai tinka visiems, kadangi nieko nėra nepastovesnio nei mūsų vidinės būsenos pokyčiai. Taigi, jeigu norite sužinoti, kaip jaustis harmoningu, net kai išorinės aplinkybės nepalankios - kviečiame į šiuos užsiėmimus.

  • Mindfulness – nauja mada, ar iš tiesų tai, į ką verta atkreipti dėmesį? Kas tai yra mindfulness?
  • Mokslinis pagrindimas, praktinė vertė ir galimybės taikyti metodą tiek asmeniniame gyvenime, tiek ir profesinėje veikloje.
  • Formalios ir neformalios mindfulness praktikos (dėmesingas valgymas, dėmesinga komunikacija, dėmesingas vaikščiojimas).


Mindfulness – žvaigždžių pamėgta praktika, padedanti pamiršti stresą, antsvorį, rūkymą ir kitas priklausomybes (II dalis)

2019-01-29Laura Pečeliūnienė

Mindfulness – tai mentalinė higiena. 99 procentai žmonių puikiai išmano kūno higieną ir ją atlieka kasdien, bet retai susimąsto apie mentalinę higieną, kuri glaudžiai susijusi su mūsų kasdiene būsena bei produktyvumu.

Mokymų metu dalyviai išgirs mentalinių praktikų poreikio pagrindimą (mokslinį ir ilgametės asmeninės patirties) ir sužinos apie šių praktikų pritaikymo paprastumą asmeniniame gyvenime. Informacija pateikiama žaisminga forma, teoriją pagrindžiant trumpomis praktikomis. Mokymai tinka visiems, kadangi nieko nėra nepastovesnio nei mūsų vidinės būsenos pokyčiai. Taigi, jeigu norite sužinoti, kaip jaustis harmoningu, net kai išorinės aplinkybės nepalankios - kviečiame į šiuos užsiėmimus.

  • Mindfulness metodika streso valdyme.
  • Skirtumas tarp automatinio rėžimo ir dėmesingo įsisąmoninimo.
  • Automatinio rėžimo rūšys.
  • Kiek patiriu streso savo gyvenime šiuo metu (testas)?
  • Dėmesingų judesių praktika.


Mindfulness – žvaigždžių pamėgta praktika, padedanti pamiršti stresą, antsvorį, rūkymą ir kitas priklausomybes (III dalis)

2019-02-08Laura Pečeliūnienė

Mindfulness – tai mentalinė higiena. 99 procentai žmonių puikiai išmano kūno higieną ir ją atlieka kasdien, bet retai susimąsto apie mentalinę higieną, kuri glaudžiai susijusi su mūsų kasdiene būsena bei produktyvumu.

Mokymų metu dalyviai išgirs mentalinių praktikų poreikio pagrindimą (mokslinį ir ilgametės asmeninės patirties) ir sužinos apie šių praktikų pritaikymo paprastumą asmeniniame gyvenime. Informacija pateikiama žaisminga forma, teoriją pagrindžiant trumpomis praktikomis. Mokymai tinka visiems, kadangi nieko nėra nepastovesnio nei mūsų vidinės būsenos pokyčiai. Taigi, jeigu norite sužinoti, kaip jaustis harmoningu, net kai išorinės aplinkybės nepalankios - kviečiame į šiuos užsiėmimus.

  • Minčių ir emocijų higiena.
  • Konstruktyvios ir destruktyvios minčių ir emocijų higienos strategijos.
  • Ką daryti, jei negaliu suvaldyti minčių, emocijų ir tai vargina?
  • Mindfulness praktika "Minčių ir emocijų įsisąmoninimas".


Kaip paversti stresą mūsų sąjungininku, o ne priešu? Moksliniais įrodymais grįsti streso valdymo būdai (III dalis)

2019-02-13Dr. Alicja Juškienė
  1. Streso valdymas ir pasekmių mažinimas šalinant simptomus. 
  • Taikomoji relaksacija ir jos taikymo galimybes. Praktinės pratybos.
  • Autogeninė treniruotė ir jos taikymo galimybes. Praktinės pratybos.
  • Vizualinė relaksacija ir jos taikymo galimybes. Praktinės pratybos.


Suskleisti
Vaikų psichologija Vaikų psichologija 6 temos2018-09-25 - 2019-02-19 PlačiauSuskleisti

Vaiko psichologinės raidos etapai: kokias pamokas tenka išmokti vaikams ir tėvams? 

2018-09-25Andromeda Kurbatovienė

Mokymai gali būti naudingi tėvams ir ugdytojams, siekiantiems geriau suprasti ir atliepti vaikų poreikius skirtingais raidos etapais, norintiems gilinti vaikų psichologijos žinias, didinti tėvystės kompetenciją. 

  • Psichoanalitinė raidos teorija (Z. Freud), kognityvinės raidos teorija  (J. Piaget), prieraišumo teorija (J. Bowlby, M. S. Ainsworth), tipinės baimės skirtinguose amžiaus tarpsniuose, kiti raidos aspektai. 
  • Raidos krizės: kaip spręsti iškylančius iššūkius. 
  • Psichosocialinės raidos stadijos (E. Erikson), raidos krizės, susijusios su socialiniais iššūkiais. 
  • Į ką atkreipti dėmesį, siekiant laiku pastebėti raidos sutrikimus? 
  • Kalbos raida, motorikos raida, socialinė raida. 
  • Pagalbos galimybės sudėtingose situacijose.


Bendravimas su vaikais (ir ne tik) be pykčio: kitokio bendravimo ir kalbėjimo būdai.

2018-09-28Dr. Liana Brazdeikienė

Šie mokymai labiausiai tiktų tiems, kurie nori prasmingo, nuoširdaus, jungiančio vienas su kitu bendravimo, tiems, kurie nori gerinti savo santykius su vaikais ir suaugusiais. Paskaitos sustiprins dalyvių supratimą apie tai, kad teisinga auklėjant naudoti tą bendravimo stilių, kuris remiasi vaiko reikmių ir poreikių, jo augimo ir asmenybės vystymosi dėsningumų išmanymu.

  • Vaikų (ir tėvų) jausmų paisymo svarba. 
  • Emocinis ir fizinis buvimas. Kas trukdo kalbėtis ir klausytis vienas kito? Pokalbio principai.
  • Kaip išvengti asmenybę žlugdančių modelių?
  • Atsakomybė ir nepriklausomybė: kaip pasiekti pageidaujamus pokyčius vaikuose. Drausmė, atlaidumas ir apribojimai.


Kaip pastebėti, kad vaikui „kažkas ne taip“? Vaikų stresas ir jo valdymas

2018-10-09Andromeda Kurbatovienė

Vaiko emocijų ir elgesio pokyčiai, fiziniai negalavimai gali atspindėti reakciją į patiriamą stresą. Mokymai gali būti naudingi tėvams ir ugdytojams, siekiantiems geriau suprasti vaikų patiriamo streso priežastis ir pasekmes, įgyti žinių ir įgūdžių, padėsiančių stiprinti vaikų psichinę sveikatą.

  • Kas yra stresas?
  • Kaip suprasti, kad vaikas patiria emocinę įtampą? Užslėpti pirmieji streso signalai. 
  • Kas vyksta vaiko kūne? Kaip kinta jo elgesys, emocijos? 
  • Kokie vaikų streso šaltiniai?
  • Kokios vaikų patiriamo streso pasekmės? 
  • Kokie streso mažinimo būdai? Tėvų vaidmuo saugant vaikų psichinę ir fizinę sveikatą.


Sudėtingas vaikų elgesys: konkrečių atvejų analizė

2018-10-25Aušra Kurienė

Išskirtiniai praktiniai mokymai, tėvams, auginantiems įvairaus amžiaus vaikus, besiremiantys atvejų analize. Tėvai sužinos dėl kokių priežasčių vaikai gali elgtis netinkamai, įsisąmonins savo reagavimo būdus, sužinos, ką tėvai galėtų padaryti, kad padėtų vaikams įveikti probleminį elgesį. Mokymų metu dalyviai turės galimybę iškelti sau aktualius klausimus, papasakoti apie sudėtingas situacijas, iškylančias santykyje su vaiku. Lektorės profesionalumas leidžia situacijas pamatyti kitu kampu, pritaikyti psichologijos dėsnius, keičiančiant nemalonias situacijas į palankias. 

  • Probleminio vaikų elgesio supratimas.
  • Rekomenduotinas suaugusiųjų elgesys, siekiant padėti vaikui.
  • Atvejų analizė.


Brolių ir seserų santykiai: koks tėvų vaidmuo?

2018-11-14Aurelija Ananjevaitė

Užsiėmimo metu dalyviai sužinos, kas turi įtakos brolių ir seserų santykiams, išsiaiškins priežastis, dėl ko kyla konfliktai tarp brolių ir seserų bei supras, kokią įtaką jų gimimo eiliškumas šeimoje turi įtakos vaikų auklėjimui. Šie mokymai labiausiai tiktų mamoms ir tėčiams, kurie geriau nori suprasti savo vaikus ir pagerinti santykius savo šeimoje bei smalsiems žmonėms, kurie nori geriau suprasti brolių ir seserų santykių paslaptis.

  • Kodėl vienodai auklėjami vaikai vis tiek tokie skirtingi? 
  • Kaip A. Adlerio išskirtas vaikų gimimo eiliškumas šeimoje lemia mūsų įsitikinimus bei elgesį? 
  • Kaip J. Jenkins sudaryta šeimos matrica atskleidžia, kas vyksta šeimoje?  
  • Kas turi įtakos, kad kai kurie vaikai ir užaugę būna puikūs draugai? 
  • Koks tėvų elgesys mažina vaikų nesutarimus, o koks didina konkurenciją tarp jų? 
  • Kaip mokyti vaikus išreikšti jausmus tinkamais būdais? 
  • Kokios F. X. Walton išskirtos kliūtys lemia dažnesnius konfliktus šeimoje? Kaip stiprinti brolių ir seserų santykius?


Tėvystė – sunkus darbas ar kupinas iššūkių gyvenimo nuotykis?

2019-02-19Andromeda Kurbatovienė

Šiuolaikinio gyvenimo tempo ir bendravimo su vaikais kokybės ryšys, pasekmės. Socialinio spaudimo įtaka renkantis auklėjimo ir ugdymo strategijas. Naujausių technologijų įtaka santykiams ir sveikatai. Vaikų psichologinio atsparumo stoka ir psichikos sveikatos sutrikimų beik kitų socialinių bei psichologinių problemų rizika (alkoholio, narkotikų vartojimas, ankstyvi lytiniai santykiai ir kt.). 

  • Tėvystė – sunkus darbas ar kupinas iššūkių gyvenimo nuotykis?
  •  Su kokiais sunkumais susiduria šiuolaikiniai tėvai? 
  • Kokį žmogų svajojame užauginti? 
  • Koks auklėjimo stilius padėtų tai įgyventi? 
  • Kiek tėvai turi įtakos vaiko gyvenimo scenarijui? 
  • Pagrindiniai efektyvaus bendravimo su vaikais principai, konfliktų sprendimo būdai (pagal D. J. Siegel, T. P. Bryson, A. Faber, E. Mazlish. R. Dreikurs ir kt.).                                                                                                 


Suskleisti
Ar prieš paskaitas bus siunčiami priminimai?

Taip, prieš paskaitas visiems mokymosi grupės dalyviams siunčiama SMS žinutė su priminimu, kad esate laukiami pasirinktoje paskaitoje.

Kur ir kaip galiu užsiregistruoti?

Registruotis individualiam pokalbiui prieš prasidedant rudens semestrui galite iki rugsėjo 20 d. užpildę formą, esančią šios nuorodos puslapio apačioje: Registracija. 

Gavę Jūsų užklausą su Jumis asmeniškai susisieksime. 

Jeigu kyla klausimų, reikia patarimo ar papildomos informacijos, kreipkitės į mūsų mokyklos vadovę Sonatą: sonata@psichologijosmokykla360.lt
+370 691 63000

Dažniausiai užduodami klausimai

Turite klausimų apie psichologijos studijas?
Susisiekite, mielai patarsime!

PsichologijosMokykla360 vadovė Sonata Lygnugarienė Psichologijos mokyklos vadovė

sonata@psichologijosmokykla360.lt
+370 691 63000 Kur vyksta paskaitos?
Sekite mus:FacebookYoutube

Arba užduokite mums klausimą užpildydami šią formą:

Siųsti klausimą