Atranka360 Blogas

Atranka360 BlogasIeškantiems darboDarbdaviamsSkaitomiausi
Atranka360 blogas

Įmonių internetinės svetainės. Employer Branding tyrimo įžvalgos.

Gintė ŽilinskienėParengė Gintė Žilinskienė27.09.2022
Įmonių internetinės svetainės. Employer Branding tyrimo įžvalgos.

2022 metais vasarą įgyvendinome Employer Branding tyrimą, t.y. gilinomės į keletos įmonių išorinę komunikaciją ir jų kaip darbdavio įvaizdį viešojoje erdvėje. Kaip tai darėme? 

  • Nagrinėjome viešus darbo skelbimus, socialinių tinklų paskyras, atsiliepimus Rekvizitai.lt ir kituose tinklalapiuose.
  • Į tyrimą įsitraukė net 178 kandidatai (dėkojame jiems už įžvalgas)!
  • Dirbome kartu su profesionalia marketingo komanda!
  • Atskleidėme darbdavių įvaizdžio spragas ir stiprybes 3D - personalo specialistų akimis, marketingo specialistų ir kandidatų, kurie dabar ar neseniai ieškojo darbo.

Informacijos labai daug, todėl ją pateikiame atskirais įrašais. Tęsiame apibendrintas įžvalgas apie darbdavių TINKLALAPIUS ir jose esančią KARJEROS SKILTĮ. Mus labiausiai domino kokia informacija iš karto patraukė kandidatų dėmesį, o kokios informacijos pasigedo, ar buvo lengva kandidatuoti? 

Kokios informacijos ieško kandidatai darbdavių internetinėse svetainėse?

1„Apie“ yra populiariausia skiltis tarp kandidatų, lankantis darbdavių svetainėse. Nemažai kandidatų tikisi rasti informaciją apie įmonės vertybes, misiją ir viziją. Taip pat domisi įmonės istorija.

  • „Visuomet atsidarau "apie mus"
  • “Perskaitau įmonės istoriją, jos augimo etapus“domiuosi, kuo konkrečiai prekiauja“
  • „Ieškau kompanijos nuopelnų“ 
  • “Tikiuosi rasti informaciją apie įmonės vertybes, misiją ir viziją.” 

2. Kandidatai taip pat ieško informacijos apie laisvas darbo pozicijas:

  • “Ką siūlo ir kokios sąlygos“ 
  • „Kokių darbo pozicijų galima tikėtis, atlyginimų vdurkis, ar "normalūs" vadovai.“

3. Rimtai svarstantys įsidarbinti, iš karto ieško informacijos, kuri būtų tiesiogiai susijusi su darbu:

  • “Gaminiai, partneriai, atlikti darbai, gamybos foto.“
  • „Kaip reprezentuoja save, su kokiais partneriais dirba“
  • „Plėtra, pasiekimai“.
  • ” Ieškau techninės informacijos apie atliktus projektus, kokios darbų apimtys ir koks darbų pobūdis.“

Techninio tipažo kandidatams labai svarbu, su kokiomis technologijomis jie dirba, kokius apmokymus gauna ir pan. Tai yra viskas kas susiję su jų tobulėjimo zona. Taip pat labai svarbu, kokie profesionalai dirba kompanijoje. Tad būtina tai akcentuoti savo komunikacijoje norint pritraukti daugiau tinkamų kandidatų.

4. Išsiaiškinus kuo įmonė užsiima ir kokias pozicijas siūlo, sekanti kandidato mintis – apie tai, ką jis gaus įsidarbinęs. Tad tikrai nemažai kandidatų jau iš karto įmonės tinklapyje ieško informacijos apie darbdavio teikiamas naudas: 

  • “Darbo pobūdis, darbo valandos, įmonės socialinis požiūris į darbuotoją.“
  • “Kokios darbuotojų algos, papildomos naudos, motyvacija, požiūris į darbuotojus”
  • „Ar yra galimybė keltis kvalifikaciją ir kaip nuo to priklauso atlygis”
  • “Ieškau pliusų, kas lauktų įsidarbinus”

Atskleiskite daugiau naudų. Apie tai galite kalbėti pačioje karjeros skiltyje, kurias gauna visi darbuotojai, ir papildomai akcentuoti darbo privalumus skelbimuose. 

5. Reikia nepamiršti, kad potencialūs kandidatai yra ir didžiausi kritikai. Nuomonę jie susidaro ne tik pagal tai, ką perskaito, bet įgudusi „darbo ieškotojo“ akis, lygindama darbdavių svetaines, mato ir „tarp eilučių“:

  • „Kokie įmonės tikslai, kaip dažnai tinklalapis atnaujinamas.“
  • „Svetainės išpildymas, kontaktiniai duomenys“
  • „Ar reprezentatyvi ir informatyvi svetainė.“
  • „Tai, kaip tokia informacija pateikta, leidžia labai daug suprasti apie darbinę kultūrą.“

6. Karjeros skiltyje kandidatai tikisi rasti daugiau realių darbuotojų ir jų darbo užkulisių.

  • “Vaizdai darbo vietose, darbo procesas nuo pradžios iki galo darbo vietose“. 
  • “Norisi matyti komandą, kas per žmonės, su kuo tektų dirbti“
  • „Labiau apie tai, kas tai per įmonė, kokie žmonės jai vadovauja, joje dirba. Norėtųsi tokio labiau pasakojimo iš pirmų lūpų, interviu ar video formatu.“.

Ypatingai vertinga yra "užkulisių" informacija, jei parodomi darbuotojai, kažkokios bendros jų veiklos, kaip gimsta renginiai ir pan. - tai rodo atvirumą. Kandidatai norisi už visų nuveiktų darbų matyti gyvus žmones, jų nuotraukas, jų sėkmės istorijas.

Norime pasidalinti vienos kompanijos karjeros skilties struktūra ir turinio ypatumais. Jie paliko ne tik mums, bet ir kandidatams labai teigiamą įspūdį, nes vienoje vietoje galima rasti pagrindinę informaciją būsimam darbuotojui, nereikia papildomai naršyti po atskirus puslapius, kad sužinotų daugiau apie įmonę.

Keli teigiami pastebėjimai:

  1. Informacija apie įmonės vertybes, darbuotojų gaunamą naudą
  2. Pateikiami 3 darbuotojų atsiliepimai apie įmonę
  3. Bendriniai darbdavio įsipareigojimai
  4. Supažindinama su atrankų specialistėmis, pateikiamos aktyvios nuorodomis komunikacijai
  5. Puslapio pabaigoje pateikiami darbo skelbimai
  6. Gausu nuotraukų iš įmonės asmeninio archyvo 
  7. Ieškoti darbo aprašymų galima filtro pagalba
  8. Išnaudojama 30 sekundžių aplikavimo galimybė
  9. Forma užpildoma paimamt duomenis tiesiai iš kandidato LinkedIn
  10. Vartotojas gauna informaciją el. paštu apie sėkmingą CV įkėlimą
  11. Lengva naviguoti ir rasti informaciją, geri dizaino sprendimai
  12. Informacija pateikta atskirais teksto blokas, tad lengva skenuoti svarbią informaciją.
  13. Visumoje jaučiasi vientisumas Vientisumas tarp karjeros polapio ir visos kompanijos svetainės 

Patrauklūs karjeros polapiai, patogumas aplikuojant – tik viena medalio pusė. Kandidatavimo kelias vienam baigiasi įdarbinimu, o visiems likusiems jis turi turėti teigiamą patirtį. 

Jei tuo metu kandidatai neatitinka pozicijos lūkesčių, didžiausia nauda, kurią galima gauti – išlydėti kandidatą su noru dar kartą aplikuoti sekantį kartą, kai pozicija galbūt bus tinkamesnė. Kandidatų lūkesčių valdymas ir sėkmingos kandidatavimo patirties sukūrimas – dar vienas labai svarbus darbdavio įvaizdžio kūrimo įrankis.

Jei sunkiai sekasi pritraukti kandidatus, nepaisant puikiai veikiančios karjeros skilties, visada galite turėti patikimus partnerius @Atranka360, mes į Jūsų poreikį pažiūrėsime ne šabloniškai, o su profesionaliu dėmesiu. 

Patiko ką užrašėme? Pasidalink!

LinkedInGintė ŽilinskienėĮžvalgomis dalinasi Gintė Žilinskienė

Turite klausimų susijusių su darbuotojų pritraukimu ir atranka? Planuojate naujo kolegos paiešką? Esate tinkamoje vietoje!

Sekite Atranka360 socialinėje erdvėje!