Atranka360 Blogas

Atranka360 BlogasIeškantiems darboDarbdaviamsSkaitomiausi
Atranka360 blogas

Ką tyrimą laimėjusioms įmonėms reiškia Employer Branding?

12.10.2022
Ką tyrimą laimėjusioms įmonėms reiškia Employer Branding?

2022 metais vasarą įgyvendinome Employer Branding tyrimą, t.y. gilinomės į keletos įmonių išorinę komunikaciją ir jų, kaip darbdavio, įvaizdį viešojoje erdvėje. Šiandien dalinamės konkurso nugalėtojų įspūdžiais po atlikto tyrimo.  Su NORTAL, UAB, SALDA,UAB, NAUJASIS NEVĖŽIS, UAB, Lietuvos parodų ir kongresų centras "Litexpo", UAB kalbėjomės apie kilusį norą dalyvauti tyrime, baimes ir tolimesnius žingsnius gavus nešališkas įžvalgas.

  1. Kodėl sugalvojote dalyvauti tyrime - ar buvo vidinis noras pasitikrinti? O gal susidūrėte su iššūkiais pritraukiant ir išlaikant darbuotojus? Koks pagrindinis motyvas/tikslas pastūmėjo užsiregistruoti? 

„Realybėje specialistai, kurių atsakomybėje yra darbdavio įvaizdis, gyvena keistoje visatoje. Viena vertus, jie yra apsupti vadovų, personalo, talentų pritraukimo žmonių, pačių vidinių talentų, kita vertus – dažnai sprendimus priimti yra pasiruošę savo „solo“ kėdėje. Galimybė turėti papildomas akis ir rankas, kurios nešališkai ir nuosekliai peržiūrės esamas iniciatyvas ir veiksmus buvo tarytum dovana, kuri jaudino ir buvo labai reikalinga“, - mintimis dalinosi Nortal Employer Branding partnerė Milda Samanauskaitė.

„Juk  žinoti, kaip tave identifikuoja, mato ne tik vartotojas, bet ir  potencialūs darbuotojai – labai svarbu. O ne paslaptis, jog rasti lojalių darbuotojų darosi vis sunkiau...“,- sakė Naujasis Nevėžis, UAB marketingo vadovė Emilija Nausėdienė. 

„Kodėl kandidatas turėtų rinktis mūsų įmonę, o ne kitą, esančią mūsų mieste ar regione? Kuo mes esame išskirtiniai ar geresni?“,- pagrindinis klausimas, kilęs Linai Dzimidaitei (Salda, UAB) ir paskatinęs dalyvauti konkurse 

  1. Dažna įmonė bijo išgirsti tiesą ir tokio pobūdžio tyrimuose nedalyvauja. Ar nebuvo baisu gauti nesumeluotus respondentų atsakymus ir nešališką išorės kompanijų vertinimą?

„Bijoti išgirsti tai, ką šneka tiesiogiai suinteresuota auditorija tai tas pats, kas dirbti tik todėl, kad pačiam „yra faina. Tyrimai yra puikus būdas pasimatuoti kaip mums sekasi.“,- sakė Milda (Nortal).

LITEXPO personalo vadovė Simona Grigaliūnaitė kartu su komanda atsakymų laukė nekantraudami. Kas labiausiai nustebino? Tai, kad kandidatai atkreipia dėmesį net į tokius dalykus kaip LITEXPO vyrų ir moterų darbo užmokesčio lygybę.

Lina Dzimidaitė (Salda, UAB) dalinosi jog „dalyvauti tikrai nebuvo baisu, juk gera ar bloga įžvalga ir pastebėjimas, veda mus į priekį.“ „Tikrai nebaisu, net sakyčiau atvirkščiai – labai įdomu. Kaip kitaip išspręsi problemas, jeigu prieš jas užsimerksi?“, - Linai pritarė Emilija Nausėdienė (Naujasis Nevėžis, UAB).

  1. Kaip galvojate, ar dabar, kai jau gavote išsamią ataskaitą, ji nuguls kompiuterio failuose, ar visgi įžvalgos ir patarimai bus įgyvendinti? Gal jau kažką pradėjote daryti dėl darbdavio įvaizdžio gerinimo ir galite pasidalinti pirmaisiais įspūdžiais? 

Dažnai nutinka taip, kad ataskaitos lieka gulėti kažkur stalčiuose ar kompiuterio failuose, tačiau laimėjusių įmonių atstovės tvirtina, kad į daugumą pastabų tikrai atkreips arba jau atkreipė dėmesį. 

„Atnaujintame įmonės puslapyje atsiras karjeros skiltis, kurioje jau paruošėme daugiau informacijos, išsamesnius darbo aprašymus, kandidatavimo laukelį –  anksčiau to nebuvo. Atnaujinome rekvizitų skiltį – tai viena pirmųjų vietų, kurią aplanko potencialūs darbuotojai.  Pašalinome iš google.lt seną įmonės nuotrauką – mums tai atrodė labai nereikšmingas dalykas, bet vienas iš respondentų komentavo, jog jam tokia nuotrauka pasirodė labai nepatraukli/neprofesionali, sukėlė blogas asociacijas.“ – pokyčiais dalinosi Emilija Nausėdienė (Naujasis Nevėžis, UAB) 

Milda Samanauskaitė (Nortal) teigė jog „tyrimo rezultatai buvo puiki proga skirti laiko vis nukeliamiems darbams ir smulkmenoms. Vienas iš tokių darbų pavyzdžių yra įmonės Rekvizitai.lt paskyra, prie kurios planuota prisėsti buvo jau kuris laikas, tačiau labiau degantys darbai vis nustumdavo šią, santykinai greitai padaromą, užduotį.“ 

Pokyčiai – vykstančiais ar planuojamais taip pat dalinosi Litexpo ir Salda,UAB atstovės: 

„Su visais darbuotojais diskutuosime apie tai, kaip kiekvienas mūsų socialiniuose tinkluose gali prisidėti tiek prie darbdavio įvaizdžio kūrimo, tiek prie savo asmeninio įvaizdžio kokybiško turinio“, - sakė Simona Grigaliūnaitė (LITEXPO)

„Šiuo metu vyksta įmonės internetinio puslapio atnaujinimo darbai, kuriame atsiras Karjeros skiltis. Daugiau informacijos apie įmonę ir joje vykstančius procesus galima pastebėti FB ir Linkedin socialiniuose tinkluose.  Pokyčiai bus neužilgo!“ – įžvalgų nauda džiaugėsi Lina Dzimidaitė (Salda UAB)

  1. Koks būtų pats svarbiausias, „auksinis” patarimas kitų įmonių vadovams, personalo ir komunikacijos specialistams (kuriuo galite pasidalinti remdamiesi savo patirtimi), jog idealus kandidatas pasirinktų būtent jų įmonę savo karjeros keliui, o ne konkurentus?

„Universalaus recepto visiems tikriausiai nėra - būtina nuolat ieškoti ir bandyti įvairius būdus, kaip tapti matomais kandidatams.“,- teigėEmilija Nausėdienė, UAB „Naujasis Nevėžis” marketingo skyriaus vadovė.

„Būkite nuoširdūs, tikri ir atvirai kalbėkite apie įmonės kultūrą. Kadangi darbe praleidžiame tikrai nemažai savo laiko, ypač svarbu yra jaustis patogiai ir save realizuoti.“,- patarimu pasidalino Simona Grigaliūnaitė, LITEXPO personalo vadovė.

„Mano pačios asmeninis ir kasdienis priminimas sau (na, ir vadovams), jog besikoncentruodami į išorinę komunikaciją ir reputaciją, negalime pamiršti svarbiausios auditorijos – dabartinių komandos narių. Darbdavio įvaizdis prasideda viduje ir jokios investicijos/ resursai/ pinigai nenupirks gero jausmo išorėje, kol nebūsime tikri, jog viduje darome viską, jog visų pirma mūsų esami darbuotojai, paklausti ar jiems gera dirbti Nortal, užtikrintai nusišypsotų ir atsakytų, jog taip.“, - sakė Milda Samanauskaitė, Nortal Employer Branding partnerė.

„Idealus kandidatas norės idealių sąlygų. Idealias sąlygas visi suprantame skirtingai, tad „auksinis“ patarimas būtų – išgirsti. (Gal idealus kandidatas turi norų, kurie neužrašyti prie darbo privalumų, tačiau lengvai įgyvendinami? O gal vienus privalumus galime pakeisti kitais?). Svarbiausia jog įmonės ir kandidato vertybės ir darbo principai sutaptų!“ -  akcentavo Lina Dzimidaitė (Salda, UAB)

Patiko ką užrašėme? Pasidalink!

Turite klausimų susijusių su darbuotojų pritraukimu ir atranka? Planuojate naujo kolegos paiešką? Esate tinkamoje vietoje!

Sekite Atranka360 socialinėje erdvėje!