Kaip įvertinti darbdavį, „nepasimaunant ant" pirmojo įspūdžio?
Kitais žodžiais tariant, kaip „neužkibti ant" darbo pozicijos bei aplinkos, kuri Jums visai netinka?
Pasidalinsime keliais patarimais ☺
Darbdavys mano, jog klausimai turi kilti tik iš vienos pusės, tai yra iš samdančios pusės. Todėl rodo didelį nepasitenkinimą, kai pradedate klausinėti, gilintis ir pan. Tai ryškus signalas, jog su demokratija ir bendradarbiavimu šioje kompanijoje gali būti keblumų.
Uždavus klausimą, darbdavys vengia tiesių atsakymų į klausimus arba nukreipia pokalbį kita tema. Pavyzdžiui paklausus, kiek vidutiniškai pas jus uždirba pardavėjai? Gaunamas abstraktus atsakymas: „Kas nori tas pas mus užsidirba, galimybės yra, reikia tik norėti:)“ arba „pas mus atlyginimui ribų nėra“. Taigi, tikslaus atsakymo negaunate.
Darbdavys Jumis taip susižavėjo, jog atsakymą, kad esate priimtas į darbą, gaunate net pirmojo darbo pokalbio metu! Tokiu būdu Jums daromas spaudimas priimti sprendimą dėl įsidarbinimo. Tai neleidžia jums ,,suvirškinti” informacijos, neduoda laiko apsispręsti ar tikrai norisi eiti dirbti į tą įmonę ir daro psichologinį spaudimą ,,norėti” jau po pirmąjame pokalbyje sukurto momentinio įspūdžio. Na, Jūsų ego stipriai pamaitintas, juk konkurse dalyvavo dešimtys, o išsirinko tik Jus☺ Vadovas patiko ir Jums ir biuras gražus, ir pats darbas lyg nieko, tad į detales jau nebesigilinama. Tačiau lieka daug neatsakytų klausimų: Koks kolektyvas? Kokia darbo vieta? Koks konkretus atlygis už įvykdytus tikslus ir pan. Toks neprofesionalumas stebimas atrankose, kurioms sunkiai surandami žmonės arba surandami išskirtiniai talentai.
Darbdavys vartoja sudėtingas frazes, kalba painiais sakiniais ir daug, tačiau esmės nepasako. Labai rekomenduojame nesikuklinti per darbo pokalbį ir tiesiai paklausti: ,,O kokios vertybės ,,gyvos’’ Jūsų įmonėje?’’, ,,Kas Jūsų kompanijos darbuotojus vienija?’’ ir pan.
Vartoja apibendrinančias frazes, kaip pavyzdžiui: “„Nei vienas kandidatas dar neatsisakė mūsų pateikto darbo pasiūlymo“arba „Pas mus niekas iš darbo neišeina savo noru“. Stebėkite darbdavio kalboje vartojamus apibendrinimus, tokius, kaip „niekas“, „visada“ „visi“ ir užduokite patikslinančius klausimus: ,,Kaip suprantu, kai kuriuos darbuotojus Jūs atleidote, ar galėčiau sužinoti, koks elgesys jų Jums netiko?’’
Darbdavys nepateikia esamos situacijos objektyviai – na pavyzdžiui, labai gąsdina, kad bus ilgos darbo valandos, reikės bendrauti su ypač konfliktiškais klientais, kolektyve dirba „seni vilkai“, kuriuos sunku įtikinti naujovėmis arba priešingai – viską nupiešia pačiomis gražiausiomis spalvomis. Pastebėjus tendenciją, kad darbas daugiausia apibūdinamas iš neigiamų pusių, reiktų tikslintis. Šioje situacijoje ypač tiktų klausimas: ,,Visgi daug žmonių dirba pas jus, nepaisant sunkumų, tad kas gi juos laiko?’’ Arba priešingai, pajutus, jog situacija gali būti pagražinta, galima perklausti: ,,O kokie darbuotojai neprigijo jūsų kompanijoje, ką jie darė kitaip, nei esami? Kodėl jie išėjo?’’
Kad galėtume pasitikrinti ar einame sau tinkančiu keliu reikia savistabos.
Jeigu pastebime, kad pradedame viskam pritarti, žavėtis, galvoti, kokia nuostabi būsima darbo vieta ir net užmirštame, paklausti mums rūpimų klausimų, tokiu momentu turime „save pagauti“ ir sustoti. Būtinai duokime sau laiko, nepalikime neatsakytų klausimų, leiskime sau abejoti, svarstyti. Susirinkime papildomos informacijos, pavyzdžiui, iš buvusių darbuotojų, taip pat paprašykite parodyti Jums būsimą darbo vietą, susipažinkite su galimai būsimais kolegomis, peržiūrėkite informaciją randamą internete apie kompaniją ir joje dirbančius žmones.
Sėkmės ieškant ir randant darbą, į kurį norėtųsi kas rytą keltis :)
https://atranka360.lt/darbo-pasiulymai