2022 metais vasarą įgyvendinome Employer Branding tyrimą, t.y. gilinomės į keletos įmonių išorinę komunikaciją ir jų kaip darbdavio įvaizdį viešojoje erdvėje. Kaip tai darėme?
Informacijos labai daug, todėl ją pateikiame atskirais įrašais. Tęsiame apibendrintas įžvalgas apie darbdavių socialinius tinklus. Ko labiausiai pritrūko tam tikrose paskyrose? Ir priešingai, kas maloniai nustebino ir padarė gerą įspūdį. Dalinamės pastebėjimais, kuriais pasinaudoję galėsite kilstelėti ir savo įmonės paskyras:
1. Daugumos įmonių komunikacija nukreipta tik į klientus ir partnerius, vidinio darbuotojų gyvenimo beveik nerodoma.
Tačiau renkantis darbdavį, potencialiems kandidatams svarbu pamatyti realų įmonės gyvenimą, užkulisius, o gal net video formatu perteiktas įmonės naudas darbuotojams.
Keli atsiliepimai iš kandidatų:
„Informacijos daug, bet rūpi dirbančių/usių atsiliepimai.“ “Įmonės perspektyvų / darbuotojų motyvavimo politika neaiški”. „Tiek FB ir IG nepadeda susidaryti nuomonės apie darbdavį kai yra rodoma tik jų prekių ženklai.“ Bendra ir labai svarbi išvada - dalinkitės vidiniu įmonės gyvenimu! Kartais tai būna bene svarbiausia paskata renkantis įmonę.
2. Pasigedome reguliariai keliamo, į įmonės kultūrą nukreipto, turinio.
Įmonės, kurios bando viešai komunikuoti apie savo gyvenimą įmonės viduje, turėtų prisiminti, jog neužtenka įkelti tik Naujųjų metų ar vasaros renginio akimirkų. Geram turinio įsitraukimui būtinas reguliarus įrašų kėlimas - auditorija yra aktyvesnė, opotencialūs kandidatai tikrindami Jūsų socialinius tinklus pamatys šiandien aktualius įrašus. Modernios ir stipriai rinkoje konkuruojančios dėl Talentų, įmonės, turi nuoseklią ir reguliarią komunikaciją ~ 2 pranešimai per savaitę.
3. Pastebėjome, jog daugelis kompanijų, nepaisant to, jog jose vyksta daug gražaus ir turiningo gyvenimo, nesugeba tinkamai ištransliuoti savo siūlomų naudų.
Galbūt joms atrodo, kad tai lyg savaime suprantama ir nesvarbu, bet juk kandidatui, kuris tik pažindinasi su įmone - naudos nežinomos visiškai. Nepakankamas informacijos kiekis apie pridėtines vertes, sudaro įspūdį, kad jų įmonėje nesiūloma, arba jos yra menkos vertės. Kartais tik užuominų pagalba įmanoma suprasti, apie teigiamus dalykus įmonėse, apie tai kas jose vertinama, kokias papildomas naudas darbuotojai gauna. Susidaro šnabždančios komunikacijos įspūdis. Matėme ir puikių pavyzdžių, kuomet įmonės parodo savo kompanijos išskirtinumus, nebijo pasidžiaugti, o apie siūlomas vertes kalba drąsiai ir su pasididžiavimu.
4. Dažnai įvykiai, užkulisinis gyvenimas pateikiamas „sausai“.
Tačiau per kasdienybę galima puikiai atskleisti ir kompanijos vertybes bei darbuotojams teikiamas naudas. Pavyzdžiui, prie įprastos komunikacijos apie darbuotojų veiklą tam tikros įmonės prideda žinutę, susijusią su norima „paviešinti“ įmonės teikiama verte esamiems darbuotojams: „Mūsų įmonė rūpinasi darbuotojų sveikata, nori jog būtumėte sotūs ir laimingi, tad nuo šio pirmadienio visi turi galimybę pagal savo individualius poreikius užkąsti“ ar pan.
5. Gamybinių, technologinių kompanijų paskirose kandidatai pasigedo gilesnio pažinimo apie gamybos procesus, kuriamus projektus, naudojamas technologijas, kompanijos pasiekimus ir pan.
Kandidatų atsiliepimai: Pvz. “Kaip testuojami ir kuriami nauji gaminiai?”, “visiškai negaliu suprasti, kokiai sričiai kuria programines įrangas”. Labai teigiamai vertindavo, kuomet pamatydavo kompanijos darbuotoją, kalbantį nesurežisuota kalba, apie savo darbo specifiką. Apibendrinant - norisi daugiau turinio, susijusio su technologijomis (pasiekimai, naujienos). Parodykite, kokia komanda slepiasi po pagamintu produktu, su pasididžiavimu pristatykite darbuotojus, jų profesionalumą. Ypač kuomet reikia inžinierių/ technologų/IT darbuotojų, juk su jais reikia kalbėti jų kalba.
6. Daugelis įmonių vadovų nevysto nuoseklios komunikacijos soc. tinkluose, o tik karts nuo karto savo LinkedIn paskyrose pasidalina oficialios paskyros įrašais arba retkarčiais sukuria savo.
Nepaisant to, jų nešama žinutė visuomet yra tiesiogiai susijusi darbdavio įvaizdžio kūrimu. Vadovai tampa kompanijos veidu kandidatams, kurie svarsto galimybę jungtis prie komandos. Tai yra tiesioginis „žvilgtelėjimas“ į darbo virtuvę, kurios nesimato nei reklamose, nei lankantis renginiuose, nei pačios įmonės oficialioje komunikacijoje. Be to, esamų darbuotojų matymas sukuria kandidatams didesnį artumo jausmą – matydami jų veidus, jie dar nepradėję dirbti jau lengviau įsivaizduoja būsimą kasdienybę. Ir tai, ką jie girdi iš ambasadorių, formuoja jų nuomonę apie darbą Jūsų įmonėje, formuoja jų įsivaizdavimą apie komandą.
7. Kur dingo pačių darbuotojų reakcijos ir įsitraukimas?
Nuotraukose veidai šypsosi, tačiau nėra jokių komentarų, nesijaučia, jog tai būtų bendruomenė. Juk paprastai, jei gerai sutariame su kolegomis, pamatę jų nuotraukas pakomentuosime bent karts nuo karto? Panašu, kad kolektyvai tai daro savo privačiuose kanaluose, o viešai – neįprasta, nejauku…
8. Nėra praktikos asmeniškai dalintis įrašais iš darbinės aplinkos.
Tačiau pamačius įmononės darbuotojo gyvą emociją, ji yra galingesnė nei surežisuotas, oficialus pasisakymas įmonės paskiroje. Laimingų darbuotojų komunikacija yra labai reikšminga kandidatų apsisprendimui. Todėl aktyviai reaguokite į darbuotojų įrašus.Verta pasidalinti (repost) arba sureaguoti į svarbius darbuotojų įrašus savo oficialiame puslapyje, nes tai išliks jūsų “Activity” skiltyje.
9. Kai kurios kompanijos puikiai išnaudoja Instagram grotažymes nekurdami savo atskiros paskyros.
Kandidatai, ieškodami informacijos apie darbdavį, į paieškos langą veda “ įmonės pavadinimas”, tad jiems ir rodoma informacija, pažymėta #įmonėspavadinimas. Tokio tipo įrašai labai vertingi, kuomet paskelbti pačių darbuotojų. Tad jei įmonės renginių metu kolegos dalinasi savo paskyrose nuotraukomis, jų galima paprašyti naudoti šią grotažymę.
10. Nėra vienos linijos, kuri jaustųsi per visus socialinius tinklus.
Matome, jog šioje vietoje yra neišnaudoto potencialo. Žvelgiant į atskiras įmonės paskyras – matai atskirą istoriją, nesijaučia kompanijos identiteto, vientisos linijos. Sunku iš pirmo žvilgsnio suprasti, jog tai - ta pati kompanija. Tačiau yra ir sveikintinų pavyzdžių, kuomet skirtinguose kanaluose vykdoma unikalaus turinio komunikacija, tačiau išlaikant vienodą komunikavimo toną ir dizaine atpažįstamus kompanijos elementus.
Kuo daugiau potencialių kandidatų pasieks Jūsų socialinių tinklų turinys dar PRIEŠ siekiant konkretaus rezultato (pvz., įdarbinimo), tuo mažiau darbo reikės įdėti vėliau - norint sukurti gero darbdavio įspūdį tiksliniam kandidatui.
Matydami, jog kompanijoms sunku identifikuoti savo teikiamias naudas, sukūrėme įrankį, kuris padeda ne tik ieškant kandidatų, tačiau puikiai nubrėžia vientisą komunikacinę liniją visiems kanalams kuriais komunikuojate.
Sudomino? Pasikalbame!