Konsultacijų bei darbo pokalbių metu gana dažnai išgirstame nusivylimą iš „senų“ darbuotojų, jog jiems atlyginimas nekyla, o nauji žmonės (net su mažesne patirtimi ir kvalifikacija) gauna žymiai didesnį darbo užmokestį. Kodėl ilgamečių darbuotojų atlyginimas išvis nekyla arba kyla minimaliai? Iš darbdavio pusėsŠių dienų darbo rinkoje dėl gerų specialistų vienu metu konkuruoja net kelios įmonės – tos, kurios pajėgia mokėti daugiau ir tos, kurių ištekliai kuklesni. Todėl nori nenori, tenka pasiūlyti didesnį atlyginimą naujokams, siekiant pritraukti į darbo vietą. Taip pat tenka daugiau išleisti kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį ir motyvacines sistemas, nes šiandien, vien darbo užmokesčiu sunkiai pritraukiame specialistų ir atlyginimas tampa nebe toks motyvuojantis ilgalaikėje perspektyvoje. Ir, apskritai, jeigu darbuotojai nežino, kas kiek gauna, tai kam kažką keisti? Vis dėlto, apie vienas kito atlyginimus darbuotojai tikrai sužino. Retas, kuris ilgainiui nepasisako kolegoms su kuriais geriau sutaria. Deja, atlyginimo dydis neretai žmogaus sąmonėje tampa tiesioginis ir tarsi kone vienintelis „objektyvus“ jo darbo įvertinimas. Jeigu jis gauna mažiau nei kitas už tą patį darbą (ypač, naujokas) - nepasitenkinimas ir nusivylimas darbdaviu bei jo lojalumo sumažėjimas yra garantuotas. Iš kandidato pusėsKaip bebūtų, tikrai ne kiekvienas ilgametis darbuotojas sužinojęs apie darbo užmokesčio nelygybę pasiprašo didesnio atlyginimo. Kai išgirstame sakant, kad jam moka mažiau nei naujokams, paklausiame, o ar prašėte daugiau? Nemažas procentas šių žmonių atsako, kad „ne“. Vieni neprašo, nes nežino, kaip paaiškinti iš kur sužinojo apie darbo užmokesčio skirtumą (juk sutartyje pasirašė, kad šia informacija nesidalins), kiti todėl, kad tiesiog nežino, kaip prašyti ir apskritai jaučiasi nesmagiai kalbėdami apie pinigus (juk darbdavys turi matyti, kad aš vertas daugiau matant mano rezultatus). Dar kiti neprašo todėl, kad gerai sutaria su vadovais ir yra lojalūs įmonei bei girdi, kad „įmonei yra sunkūs laikai“, „trūksta pinigų“, todėl nesijaučia galintys prašyti daugiau. Vis dėlto, jeigu apie didesnio darbo užmokesčio poreikį nebus kalbama su vadovais, kiek darbdavių patys susipras, kad reikėtų kelti algas visiems, ne tik naujokams? Blogesnė situacija tada, kai darbuotojas prašo didesnio atlygio, bet jam pasako, kad nėra pinigų (bet naujoko atlyginimui kažkodėl pinigų atsirado...) arba dar blogiau, pradeda ieškoti prie ko „prikibti“, kad nereikėtų kelti algos. Tai padaryti gana lengva, nes tuos žmones, kurie mums dirba ilgai, jau pažįstame ir žinome ne tik jų stipriąsias, bet ir silpnąsias puses. Tokiu būdu galima manipuliuoti darbuotoju, kaip pavyzdžiui: praeitą pusmetį nebuvai visiškai „pavyzdingas“ darbuotojas, pasiėmei daug nedarbingumo pažymėjimų, neviršijai lūkesčių visose įmanomose srityje šimtu procentų, ne su visais kolegomis sutari ir pan., todėl dėl atlyginimo pakėlimo, kalbėsime tik po pusmečio, jeigu būsi „geras“. Ir taip žaidimas tęsiamas toliau. Nenuostabu, kad esamas darbuotojas dar labiau nusivilia ir pradeda ieškoti kito darbo. Be to, kilus vidiniam neteisybės jausmui po tokių pažadų, nenuostabu, kad darbo kokybė krenta ir čia jau nebe padeda jokios motyvacinės sistemos. Ką daryti, kad visi jaustųsi įvertinti teisingai?Išeitis – mokėti savo darbuotojams sąžiningus darbo užmokesčius ir sukurti skaidrią atlygio sistemą tiek naujokams, tiek senbuviams, kuri neleistų nusivilti. Svarbiausia kalbėkitės su darbuotojais atvirai, galbūt įmonei tikrai yra sunkūs laikai, tuomet galite pasiūlyti ilgamečiam darbuotojui kitą motyvacinę priemonę, galbūt skirkite daugiau atostogų dienų ir panašiai. Padėkite jam suprasti, kodėl naujokas uždirba daugiau, nors ir yra žemesnės kompetencijos. Juk kuo ilgiau darbuotojas dirba Jūsų įmonėje, tuo lojalesnis jis tampa ir labiau rūpinasi Jūsų interesais, rečiau nori keisti darbą. Tačiau tuo pačiu jis yra jautresnis Jūsų požiūriui į jį. Čia kaip ir draugystėje, nepažįstamo žmogaus mums padaryta neteisybė nėra tokia skaudi, kaip draugo.
Jei susiduriate su iššūkiais darbuotojų ir kandidatų vertinime, konsultuojame vertinimo bei motyvavimo klausimais. Susisiekite: info@atranka360.lt Plačiau apie darbuotojų vertinimą: https://atranka360.lt/paslaugos/personalo-atranka
|